طرح آمریکا برای افزایش نظامیانش در سوریه

طرح آمریکا برای افزایش نظامیانش در سوریه
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 05:32

مقام های وزارت دفاع آمریکا از برنامه ریزی ارتش برای افزایش تعداد نظامیان آن کشور در سوریه خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فرانس پرس مسئولان پنتاگون اعلام کردند: ارتش طرحی را ارایه کرده که به موجب آن حدود یک هزار سرباز دیگر در هفته های آینده و پیش از عملیات آزادسازی شهر الرقه پایگاه اصلی داعش، به شمال سوریه اعزام می شوند.

در صورت موافقت دونالد ترامپ رییس جمهوری و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، استقرار این تعداد نیرو در سوریه بیانگر افزایش نظامیان آمریکایی در سوریه و احتمال مشارکت نیروهای رزمی آمریکا در جنگ است.

ترامپ، باراک اوباما رییس جمهوری قبل از خود را به ضعف رویارویی با گروه تروریستی داعش در سوریه متهم کرده بود و پس از روی کار آمدن، به پنتاگون 30 روز مهلت داد تا طرح جدیدی را برای مقابله با داعش ارایه کند.

وزیر دفاع آمریکا اواخر ماه فوریه گذشته کلیات طرحی را در باره راهبرد جدید ارایه کرد.

هم اکنون تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه 500 نظامی اعلام می شود، با این حال فرماندهان نظامی آمریکا در صورت احساس نیاز نیروهای بیشتری به سوریه اعزام کرده اند، همانگونه که هفته گذشته یک گروه تجهیزات توپخانه ای تابع نیروهای مارینز به اطراف رقه اعزام شد.

به این ترتیب تعداد نیروهای موجود آمریکا در بین 800 تا 900 نظامی برآور شده است که با تصمیم جدید پنتاگون قرار است بزودی تعداد آنها به دوبرابر افزایش یابد.   

پربیننده ترین خبرها