با هدف تحميل مبادله شاليط؛

اسراييل فشار عليه اسراي حماس راتشديد کرد

اسراييل فشار عليه اسراي حماس راتشديد کرد
يکشنبه 5 تير 1390 - 11:44

رژيم صهيونيستي با هدف تحميل مبادله گلعاد شاليط با شروط خود، فشار عليه اسراي حماس را تشديد کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم،وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطين تاکيد کرد که اسراي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" در زندان هاي رژيم صهيونيستي در اعتراض به اقدامات اين رژيم و اداره زندان هاي آن عليه اسراي فلسطيني و به ويژه حبس انفرادي تعدادي از رهبران جنبش حماس و انتقال آنها به سلول هاي انفرادي فراخوان عمومي اعلام کرد.

رياض الاشقر مدير اطلاع رساني وزارت امور اسرا و آزادگان يکشنبه طي بيانيه اي مطبوعاتي خاطر نشان کرد که اسراي حماس فردا دوشنبه دست به اعتصاب غذاي يک روزه در تمامي زندان ها خواهند زد و پس از آن نيز در صورت متوقف نشدن اقدامات اداره زندان ها در زمينه حبس انفرادي رهبران اسير فلسطيني، اعتصاب هاي ديگري را ترتيب خواهند داد.

الاشقر تصريح کرد که رمز اين اقدام، خروج يحيي السنوار رييس هيات عالي رهبري اسراي جنبش حماس از سلول انفرادي به خاطر ترس از به خطر افتادن جان وي خواهد بود.
 
وي افزود: اداره زندان هاي رژيم صهيونيستي طي روزهاي اخير بر حجم حملات بي رحمانه خود عليه رهبران اسير فلسطيني و به ويژه رهبران جنبش حماس افزوده است.

مدير اطلاع رساني وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطين تصريح کرد: همزمان با افزايش حملات صهيونيست ها عليه رهبران اسير فلسطيني، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز سخناني را درباره تشديد شرايط بازداشت اسرا به منظور اعمال فشار عليه جنبش حماس به منظور پذيرش مبادله اسرا بر اساس شروط مورد نظر رژيم صهيونيستي بيان کرد.

اداره زندان هاي رژيم صهيونيستي در همين راستا، تعدادي از رهبران و فعالان جنبش حماس را به سلول هاي انفرادي انتقال داده است که از جمله آنها مي توان به يحيي السنوار، شيخ باجس نخله، شيخ وليد عقل، زاهر جبارين و تعدادي ديگر از اسرا اشاره کرد.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت اسرا و امور آزادگان فلسطين همچنين از گروه هاي فلسطيني عامل اسارت گلعاد شاليت نظامي اسير صهيونيستي خواست که به شروط و خواسته هاي خود در زمينه مبادله اسرا پايبند باشند و از آن عقب نشيني نکنند؛ چرا که توسل رژيم صهيونيستي به اعمال فشار عليه اسرا نشانه اي آشکار از شکست و استيصال آن است.
 
اين وزارتخانه خواستار حمايت و همبستگي تمامي اقشار ملت فلسطين از اسرا و تنها نگذاشتن آنها در جنگ با اداره زندان هاي رژيم صهيونيستي شد که طي روزهاي اخير حملات خود عليه اسرا را تشديد کرده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها