حماس خواستار امنيت ناوگان آزادي2 شد

حماس خواستار امنيت ناوگان آزادي2 شد
يکشنبه 5 تير 1390 - 11:57

عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" از جامعه جهاني و موسسات حقوقي و بشردوستانه خواست که حمايت لازم از "ناوگان آزادي 2" را فراهم کرده و با اقدامات برخي طرف ها براي مانع تراشي بر سر راه سفر آن به باريکه غزه مقابله کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، عزت الرشق طي بيانيه اي مطبوعاتي که بر روي صفحه شخصي وي در پايگاه ارتباط جمعي "فيس بوک" قرار گرفت، از سخنان هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا که سفر "ناوگان آزادي 2" به باريکه غزه را اقدامي براي تحريک رژيم صهيونيستي خوانده بود؛ انتقاد کرد.
 
الرشق تصريح کرد که اين سخنان کلينتون به دشمن صهيونيستي براي حمله به ناوگان آزادي که فعالان صلح 40 کشور جهان در قالب آن به باريکه غزه سفر مي کنند، چراغ سبز نشان مي دهد.
 
وي افزود: حمايت واشنگتن از رژيم صهيونيستي باعث تداوم محاصره غزه مي شود و نشانگر سياست يک بام و دو هواي کاخ سفيد به نفع رژيم صهيونيستي است.

اين عضو برجسته دفتر سياسي حماس در بخش ديگري از اظهارات خود، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي را مسوول نهايي نشدن قرارداد مبادله اسرا خواند و گفت: وي با شروط غير قابل قبول و فريبکاري خود مانع از نهايي شدن اين قرارداد شد و آنرا به قراردادي بي معنا و مفهوم تبديل کرد.
 
الرشق تصريح کرد: آزادي اسراي قهرمان فلسطيني همچنان در راس اولويت هاي ملي ما باقي خواهد ماند و جنبش حماس حتي يک اسير فلسطيني را نيز ناديده نخواهد گرفت.

وي گفت:اين عهد و سوگندي است که ما با خود بسته ايم و اجازه نخواهيم داد گلعاد شاليت نظامي صهيونيستي اسير گروه هاي مقاومت فلسطين در باريکه غزه قبل از آزادي اسراي فلسطيني رنگ آزادي به خود ببيند.

رژيم صهيونيستي تهديدات متعددي را عليه ناوگان آزادي 2 مطرح کرده است. ناوگاني که قصد دارد از کشورهاي مختلف جهان به سمت باريکه غزه حرکت و با رساندن کمک هاي بهداشتي، دارويي و غذايي به دست شهروندان غزه اي، زمينه لغو محاصره نزديک به 5 ساله اين منطقه را فراهم کند.

بنابر اين گزارش "ناوگان آزادي 2" به رغم اين تهديد ها بر حرکت اين کاروان به سمت نوار غزه در موعد مقرر تاکيد کرده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها