موضع گروه‌های تروریستی درباره انفجارهای دمشق!

موضع گروه‌های تروریستی درباره انفجارهای دمشق!
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 17:33

تروریست‌های جبهه النصره هرگونه ارتباط با انفجارهای دمشق را تکذیب؛ و جیش الاسلام این انفجارها را محکوم کرد.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه روسیاالیوم، گروه تروریستی "جبهه فتح الشام" (النصره سابق) با انتشار بیانیه ای هرگونه ارتباط با انفجارهای تروریستی در هدف قراردادن ساختمان قدیمی دادگستری و رستورانی در دمشق را که دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت، رد کرد.

منابع خبری روز (چهارشنبه) از انفجاری تروریستی در ساختمان قدیمی دادگستری دمشق خبر دادند که درجریان آن 25 نفر کشته وتعداد زیادی زخمی شده اند. اندکی پس از حملۀ انتحاری اول، انفجار دوم در یک رستوران در منطقۀ الربوه دمشق رخ داد. آن حمله نیز تعدادی کشته و زخمی به جا گذاشت.

از سویی گروهک تروریستی "تحریرالشام" نیز هرگونه ارتباط با انفجارهای دمشق را رد و تاکیدکرد که اهداف "تروریستی آن" تنها "نیروهای امنیتی و نظامی" وابسته به حکومت سوریه را دربرمی گیرد.
این دو گروه تروریستی بطور همزمان، انفجارهای انتحاری دمشق را "ساختگی" عنوان کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این دو انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است.

روز شنبه (21 اسفند) نیز انفجار هم‌زمان دو بمب باهدف حمله به زائران شیعه در دمشق، پایتخت سوریه، دست‌کم 74 کشته برجا گذاشت. اکثر کشته‌شدگان شهروندان عراقی بودند. گروه تروریستی تحریرالشام مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

همچنین در انفجار تروریستی 25 فوریه گذشته علیه دو مرکز امنیتی در شهر حمص، بیش از 42 نفر جان باختند.

در ژانویه گذشته نیز بدنبال یک انفجار تروریستی در کفرسویه محل استقرار مراکز امنیتی و اطلاعاتی دمشق، دستکم ده نفر کشته شدند.

انفجارهای روز چهارشنبه در دمشق همزمان با ورود سوریه به هفتمین سال درگیری ها صورت گرفت حال آنکه همچنان تلاشهای دیپلماتیک برای دستیابی به حل و فصل سیاسی به منظور پایان دادن به این جنگ ویرانگر ادامه دارد.

از زمان درگیری های سوریه تاکنون بیش از 320 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین زیرساخت های این کشور نابود و میلیون ها نفر در داخل و خارج سوریه آواره شده اند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها