گزارشی علیه اسرائیل که دبیر کل سازمان ملل برای حذفش اقدام کرد

گزارشی علیه اسرائیل که دبیر کل سازمان ملل برای حذفش اقدام کرد
جمعه 27 اسفند 1395 - 18:21

دبیرخانه سازمان ملل متحد به طور رسمی از کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا وابسته به سازمان ملل (اسکوا) خواست تا گزارش دو روز پیش خود در محکومیت سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها را پس بگیرد.

العالم - فلسطین

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل پیشتر به خبرنگاران در نیویورک گفت: این گزارش بدون هرگونه مشورتی با دبیرخانه سازمان ملل منتشر شده و با ساختار کنونی خود، بیانگر دیدگاه آنتونیو گوترس دبیرکل این سازمان نیست بلکه بیانگر دیدگاه تهیه کنندگان آن است.

صدور این گزارش به مذاق آمریکا خوش نیامد و نیکی هایلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه ای گفت که دبیرخانه سازمان ملل حق دارد که خود را از این گزارش مبرا کند اما باید اقدامی فراتر انجام داده و کل گزارش را پس بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که کشورش به "رد شدید و اصولی مقاصد شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه اسرائیل"، ادامه خواهد داد.

در گزارش کمیته اسکوا آمده است: اسرائیل رژیم آپارتاید تاسیس کرده، که بر همه ملت فلسطین مسلط می باشد.

این گزارش با اشاره به تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین آورده است: راهبرد گسست و جداسازی ملت فلسطین همان شیوه اصلی است که اسرائیل از طریق آن سیستم آپارتاید اعمال می کند. اسرائیل، فلسطینی ها را به چهار گروه تقسیم کرده است که با قوانین و سیاست ها و رفتارهای تبعیض آمیز در معرض سرکوب قرار داند. این گزارش براساس تحقیقات علمی و دلایل و مدارکی که جای هیچ شکی را باقی نمی گذارد، ثابت می کند که اسرائیل به جرم اعمال آپارتاید، گناهکار است.

ریما خلف قائم مقام دبیرکل و دبیر اجرایی اسکوا گفت: این گزارش اولین گزارش از نوع خود است که از یک نهاد وابسته به سازمان ملل صادر می شود، و با صراحت اسرائیل را متهم به نژادپرستی، و تأکید می کند که این رژیم برپایه سیستم آپارتاید تاسیس شده است، که ملت فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار می دهد.

6

پربیننده ترین خبرها