تازه ترین اعتراض ها به فرمان جدید ضد مهاجرتی ترامپ

تازه ترین اعتراض ها به فرمان جدید ضد مهاجرتی ترامپ
شنبه 28 اسفند 1395 - 11:27

در تازه ترین اعتراض ها به فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، کنشگران مدنی و مردم معترض با تجمع در مقابل اداره مهاجرت شهر شیکاگو خواستار پایان یافتن سیاست های تبعیض آمیز و نژادپرستانه دولت آمریکا شدند.

العالم ـ آمریکا
این تجمع که یک روز پس از صدور دستور ضد مهاجرتی تازه ترامپ برگزار شد، در ادامه تجمع ها و راهپیمایی هایی صورت گرفت که در هفته های اخیر در شهر شیکاگو و دیگر شهرهای آمریکا جریان داشته است.
تجمع کنندگان در مقابل ساختمان اداره مهاجرت شیکاگو، پلاکاردهایی حمل می کردند که رییس جمهوری آمریکا را 'فاشیست' نامیده و خواستار پایان سیاست رسمی تبعیض علیه مسلمانان و مهاجران می شد.
روز چهارشنبه نیز، همزمان با صدور فرمان اجرایی جدید ترامپ، کنشگران مدنی در فرودگاه بین المللی شیکاگو تجمع کرده و علیه رییس جمهوری آمریکا شعار دادند.
به گفته گروه های مدنی در شیکاگو، تجمع های اعتراضی در روزهای آینده در نقاط مختلف این شهر ادامه خواهد داشت.
فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که روز چهارشنبه (25 اسفند ماه 1395) اعلام شد، اتباع ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند.
ترامپ در فرمان تازه خود، علاوه بر تعلیق اجازه ورود به پناه جویان به مدت 120 روز، سهمیه سالانه پذیرش این پناه جویان که در زمان اوباما 110 هزار نفر مقرر شده بود را به 50 هزار نفر تقلیل داده است.
با این حال این فرمان به دستور یک قاضی فدرال هاوایی به حالت تعلیق درآمده است. به گفته این قاضی، این فرمان به دلیل تبعیض مذهبی با قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد. اجرای فرمان اولیه ترامپ نیز که شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان را از ورود به آمریکا منع می کرد، از سوی دادگاه فدرال متوقف شده بود.
به گزارش ایرنا، اعترض گسترده به فرمان مهاجرتی رییس جمهوری آمریکا در حالی ادامه دارد که فرمان وی مورد انتقاد گسترده کارشناسان و نخبگان آمریکایی قرار گرفته است. از جمله بیش از 130 کارشناس سیاست خارجی این کشور با انتشار نامه ای سرگشاده، این فرمان را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانسته و از رییس جمهوری خواستند که فورا آن را لغو کند.

همچنین تحلیلگران شاخه اطلاعاتی وزارت امنیت ملی آمریکا درباره ادعای ترامپ درخصوص تهدید تروریستی بودن این شش کشور عمدتا مسلمان ابراز تردید کرده و صحت چنین ادعایی را زیر سئوال برده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها