با برگزاري نشست تهران؛

افق جديدي براي مبارزه با تروريسم گشوده شد

افق جديدي براي مبارزه با تروريسم گشوده شد
يکشنبه 5 تير 1390 - 15:05

تهران (العالم) - معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: "نشست بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم" در تهران ، افق جديدي را در زمينه مبارزه با تروريسم به ويژه براي کشورهاي منطقه گشود.

"محمد مهدي آخوند زاده" يکشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم ، بر لزوم تجديد نظر در زمينه تعريف و مصاديق تروريسم در سطح جهاني تاکيد کرد و افزود: بايد تعريفي از تروريسم که تضمين کننده اصول حقوق بشر و حق ملت ها در مقاومت دربرابر اشغالگران و سلطه گري باشد؛ ارايه شود.

وي افزود: نشست تهران با توجه به بيانيه پاياني آن که برمطالب مهم و اساسي در زمينه مبارزه با تروريسم و مصاديق آن تاکيد داشت؛ بسيار مهم و حايز اهميت بود.

آخوند زاده گفت: از سال ها پيش مفهوم تروريسم در سطح نهادهاي بين المللي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است اما عليرغم همه اينها ، هنوز مفهوم درستي از تروريسم ارايه نشده است.

وي اظهار داشت: نشست بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در تهران ، افق جديدي را به ويژه براي کشورهاي منطقه باز کرد و رهبران کشورهاي منطقه با شرکت دراين نشست ديدگاه هاي خود را درباره تروريسم و راه هاي همکاري براي مقابله با آن ارايه کردند.

معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران درباره نتايج نشست تهران گفت: دو گام عملي دراين زمينه برداشته شد يکي اين که دبيرخانه دايم براي برگزاري اين نشست به طور سالانه ايجاد شد و روساي شرکت کننده در نشست تهران ازاين تصميم استقبال کردند و نيز توافق شد که نشست آتي در بغداد پايتخت عراق برگزار شود.

وي تصريح کرد: در بيانيه پاياني نشست تهران بر لزوم ارايه تعريفي مشخص از تروريسم با اشکال مختلف آن تاکيد شد تا همه کشورهايي که از تروريسم و اشغالگري رنج مي برند، بتوانند از اين معظلات رهايي يابند.

آخوند زاده افزود: ما تلاش مي کنيم تا اين مسايل در نشست هاي آتي تحقق يابد.

وي ادامه داد: حضور هياتي از سازمان ملل در نشست بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم درتهران ، نشان دهنده اهميت ويژه اين نشست است.

معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: کشورهايي که در نشست تهران شرکت کردند مانند عراق، افغانستان و پاکستان از قربانيان تروريسم هستند.

آخوند زاده خاطرنشان کرد: کشورهاي عضو سازمان ملل که 192 کشور هستند ، درصورتي که بخواهند و با جديت عمل کنند ، مي توانند در زمينه مبارزه با تروريسم موفق عمل کنند.

بنابر گفته کارشناسان اجلاس تهران قويترين نشست در زمينه مبارزه با تروريسم بود.

نشست دو روزه بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم روز شنبه با پيام مقام معظم رهبري در تهران آغاز بکار کرد و امروز (يکشنبه) با صدور بيانيه اي به کار خود پايان داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها