راه‌های مخفی زنان عربستانی برای فرار!

راه‌های مخفی زنان عربستانی برای فرار!
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 13:44

زنان در جامعه عربستان به دلیل مواجه بودن با محدودیت های فراوان، به دنبال راهی برای فرار و یا شکستن سکوت خود هستند.

العالم - عربستان

مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت، در سفرهایی که برخی خانواده های عربستانی انجام می دهند، برخی از زنان بدون آگاهی دیگران فرار می کنند.

براساس این گزارش، برخی از زنان و دختران سعودی نیز که با هزینه دولت برای تحصیل به خارج اعزام شده اند، بازگشت از خارج را به تعویق می اندازند.
برخی هم از طریق اینترنتی پیشنهاد ازدواج می دهند.
مجله اکونومیست به عنوان نمونه از زنی به نام ایمان نوشت که در یکی از بیمارستان های خصوصی درریاض کار می کرد، وبا یک استرالیایی قراردادی به مبلغ 4 هزار دلار امضا کرده تا پس از ازدواج با او بتواند از کشورش فرار کند.
به نوشته اکونومیست، دلیل این مسائل محدودیت هایی است که نظام حکومتی سعودی برای زنان ایجاد کرده، و ازجمله آن ممنوعیت رانندگی برای زنان است.
زنان درعربستان همچنین با محدودیت هایی در زمینه کار و درس و تحصیل درخارج و درمان دربیمارستان و یا گرفتن کارت شناسائی وحتی ترک زندان پس از اجرای حکم مواجه هستند و به موافقت ولی یا سرپرست نیاز دارند.
زنان از زمان تولد تا هنگام مرگ، از یک سرپرست به یک سرپرست دیگر سپرده می شوند، ودردوران تجرد، پدر سرپرستی آنان را برعهده دارد وپس از ازدواج، این مساله به همسر منتقل می شود، ودرصورتیکه هر دوی آنان فوت کنند، نزدیک ترین اقوام زن سرپرستی او را برعهده می گیرد.
به نوشته این مجله انگلیسی، خدمات اجتماعی درعربستان بسیار بد است و خانه های زنان شبیه زندان است و هیچ روزنه و دریچه ای ندارد و آن ها از هرنوع ملاقات و دیداری محروم هستند.
آماردقیقی از تعداد زنان فراری در دست نیست، اما به گفته منصور العسکر جامعه شناس دانشگاه محمد بن سعود در ریاض، میانگین فرار زنان عربستانی به خارج رو به افزایش است.

215

پربیننده ترین خبرها