نماینده مجلس عوام انگلیس

سیاست‌‌های انگلیس به جنگ و قحطی در یمن دامن می زند

سیاست‌‌های انگلیس به جنگ و قحطی در یمن دامن می زند
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 17:29

نماینده مجلس عوام انگلیس با اشاره به نقش کشورش در اوضاع انسانی فاجعهآمیز مردم یمن خواستار اقدام برای پایان دادن به این بحران شد.

العالم - یمن

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت ، اندرو میشل (Andrew Mitchell) نماینده مجلس عوام انگلیس گفت: سازمانهای خیریه انگلیس تلاش می کنند تا غذا و کالاهای پزشکی و اساسی را که با پول مردم انگلیس خریداری شده است به یمن ارسال کنند، در حالی که ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی و با حمایت و پشتیبانی انگلیس، بندرهایی را که قرار است این کمک ها از طریق آن وارد یمن شوند، بسته اند.

وی افزود: حوادث سیاسی پیاپی باعث شد ما از یمن که به تدریج به قحطی و گرسنگی نزدیک می شود، غافل بمانیم. قطحی در یمن با سایر قحطی ها متفاوت است زیرا ساخته دست انسان است. در حقیقت یمنی ها دچار قحطی نشده اند، بلکه متجاوزان آنها را گرسنه نگه داشته اند و انگلیس هم با سیاست های خود به این روند کمک میکند.

این نماینده انگلیسی تاکید کرد: نهادهای خیریه و مسئولان سازمان ملل متحد قبلاً هشدار داده بودند که رسیدن درگیریها به بندر الحدیده پیامدهای وخیمی در پی خواهد داشت زیرا در شرایط عادی هشتاد درصد از واردات کالاهای مختلف و نود درصد از غذای مورد نیاز یمن از این بندر صورت میگیرد.

این نماینده انگلیسی می گوید شیوع گرسنگی در یمن به نفع انگلیس و عربستان سعودی نیست و جنگ در این کشور در مسیر درست به پیش نمیرود و علاوه بر آن، به انگلیس در جهان لطمه می زند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها