العبادی: حضور خارجی ها در جنگ موصل دروغ است

العبادی: حضور خارجی ها در جنگ موصل دروغ است
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 22:38

نخست وزیر عراق ادعاهای مطرح درباره حضور ده ها هزار سرباز از نیروهای ائتلاف بین المللی و نیز ایرانی را در جنگ علیه داعش تکذیب کرد و گفت که در جنگ علیه داعش بر روی زمین تنها نیروهای عراقی حضور دارند.

العالم ـ عراق

حیدر العبادی پیش از ترک بغداد به مقصد واشنگتن، در اظهاراتی تلویزیونی، گروه ها و جریان هایی را که 'نفرت انگیز' خواند، به دروغ گویی متهم کرد و گفت، برخی ها از وجود ده ها هزار سرباز ائتلاف بین المللی و یا حضور ایرانی ها در جنگ های جاری صحت می کنند که این دروغ محض است.
وی در عین حال اضافه کرد، 'از دیگران به خاطر کمک هایشان تشکر می کنیم'.
العبادی با اشاره به اختلافات موجود در منطقه، آن را دلیل ظهور داعش خواند و خواستار وحدت صفوف منطقه ای در مقابله با تروریسم شد.
نخست وزیر عراق با بیان اینکه قدرت عراق را امروز جهان تایید می کند، گفت که جهان قدرت عراق را در جنگ علیه تروریسم می ستاید.
وی همچنین تمایل کشورش را به همکاری با آمریکا در چارچوب منافع دو ملت یادآور شد.
به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه ای، اعلام کرده که حیدرالعبادی بنابه دعوت رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و برای شرکت در نشست وزیران خارجه عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش راهی آمریکا شده است.
گفته شده که العبادی در این سفر علاوه بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با معاون وی، وزیرخارجه و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
براساس این بیانیه ، همکاری های دوجانبه در زمینه های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی و نیز سایر زمینه ها، مهمترین محور گفت وگوهای العبادی در واشنگتن خواهد بود.
العبادی در این سفر همچنین قرار است با اعضای کنگره و سنا و تعدادی از مقام های سازمان های بین المللی دیدار و گفت وگو کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها