درگیری مسلحانه در شیکاگو 2 کشته و 10 مجروح

درگیری مسلحانه در شیکاگو 2 کشته و 10 مجروح
دوشنبه 30 اسفند 1395 - 07:33

پلیس شیکاگو اعلام کرد که در 48 ساعت گذشته بر اثر خشونت مسلحانه و تیراندازی در نقاط مختلف این شهر، دست کم دو نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند.

العالم ـ آمریکا

پلیس شیکاگو خاطرنشان کرد که این افراد در چند درگیری و تیراندازی جداگانه که بیشتر آنها توسط باندهای تبهکار صورت گرفت، هدف قرار گرفتند. به گزارش تلویزیون ای بی سی، برخی از این قربانیان از جمله چند زن، هنگام عبور از خیابان در تبادل آتش تصفیه حساب باندهای تبهکار مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.
یکی از کشته ها، پسری 17 ساله است که در خیابانی در منطقه جنوب غربی شیکاگو هدف تیراندازی قرار گرفت و در دم جان سپرد.
شهر شیکاگوی آمریکا یکی از بالاترین آمار تیراندازی و خشونت مسلحانه در این کشور را دارد و معمولا در روزهای تعطیل آخر هفته، شاهد افزایش خشونت مسلحانه است.
آخر هفته گذشته نیز تیراندازی در مناطق مختلف شهر 5 کشته و 15 مجروح بر جای گذاشت.
بنا به گزارش تلویزیون ای بی سی، از آغاز سال میلادی تا کنون، بیش از 700 نفر در شیکاگو بر اثر شلیک سلاح گرم مورد اصابت قرار گرفته اند.
خشونت های مسلحانه یک معضل اجتماعی بزرگ در این کلان شهر به شمار رفته و به دلیل وجود باندهای جنایتکار در برخی مناطق فقیرنشین این شهر، میزان خشونت مسلحانه در آن بالاتر از شهرهای دیگر آمریکاست.
بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور به شمار می رود؛ به گونه ای که در برابر هر 100 نفر جمعیت آمریکا 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در کشور وجود دارد. با این حال به دلیل نفوذ لابی اسلحه در کنگره آمریکا، دولت و دو حزب اصلی این کشور اقدام جدی برای محدود کردن دسترسی به سلاح های گرم انجام نمی دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها