فعال یمنی تاکید کرد:

واکنش سرد یمنی ها به سفر هيات سازمان ملل

واکنش سرد یمنی ها به سفر هيات سازمان ملل
يکشنبه 5 تير 1390 - 18:20

رييس انجمن دانشجويان يمني مقيم دمشق با تاکيد بر اين که استقبال برخي گروه هاي مخالف از هيات سازمان ملل بيانگر راي و نظر مردم نيست؛ تاکيد کرد: انقلابيون به اينگونه طرح ها اهميت نمي دهند و با اتکا به ملت، انقلاب را تحقق مطالباتشان ادامه خواهند داد.

معتز القرشي يکشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: استقبال برخي گروه هاي مخالف از درخواست "مذاکره" شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواسته اي مردمي نيست.

القرشي به سفر هيأتي از سازمان ملل متحد به يمن در چند روز آينده اشاره کرد و گفت: اين سفر از نظر مردم و انقلابيون بي اهميت است.

وي اظهار داشت: سازمان ملل توجهي به وضعيت انساني يمن و کشتار مردم توسط رژيم ديکتاتوري حاکم در طول مدت انقلاب نکرده است و هم اکنون تلاش مي کند وجهه مخدوش خود را در نزد مردم يمن ترميم کند.

رييس انجمن دانشجويان يمني مقيم دمشق گفت: انقلابيون يمن پايبند به حقوق و مطالبات قانوني خود و ادامه انقلاب تا پيروزي نهايي هستند.

وي تصريح کرد: امروزه فقط کسي مي تواند زمام امور يمن را به دست بگيرد که که مورد تأييد مردم و نه وابسته به خارج باشد.

القرشي اظهار داشت: تأکيد انقلابيون يمن بر برگزاري تظاهرات ميليوني نشان مي دهد که مردم همچنان پايبند به حقوق و مطالبات قانوني خود هستند و نخواهند گذاشت طرف هاي خارجي انقلاب را از مسير اصلي آن منحرف کنند.

رييس انجمن دانشجويان يمني مقيم پايتخت سوريه گفت: مردم يمن با ادامه انقلاب به کشورهايي مانند آمريکا اين پيام را مي رسانند که همچنان در صحنه حاضر هستند و مانع تبديل انقلاب به بحراني سياسي خواهند شد.

وي افزود: غرب مي خواهد انقلاب مردم يمن را از اهداف اصلي آن دور و آن را به بحراني براي کشور تبديل کند و آنگاه با گسيل نمايندگان سازمان ملل متحد يا آمريکا، به حل آن در راستاي منافع خود مبادرت نمايد ولي در اين کار ناکام خواهد ماند.

انقلابيون قيموميت آمريکا را برنمي تابند

رييس انجمن دانشجويان يمني مقيم پايتخت سوريه خاطرنشان کرد: يمن از گذشته تحت قيموميت بود و آزاديخواهان به روش هاي مختلف سرکوب شدند سپس با روي کار آمدن رژيم علي عبدالله صالح به قيموميت آمريکا و عربستان درآمد و هم اکنون تلاش هايي براي از بين بردن انقلاب انجام مي شود زيرا طرف هاي خارجي مي دانند که انقلابيون يمن قيموميت آمريکا را برنخواهند تابيد.

القرشي از تحرکات گسترده عوامل آمريکا و عربستان در يمن خبر داد و گفت: انقلاب اوضاع يمن را دگرگون خواهد کرد زيرا مانع تحقق اهداف مزدوران و عوامل وابسته به خارج خواهد شد.

وي افزود: کسي که بخواهد بر يمن حکومت کند بايد مشروعيتش را از مردم بگيرد نه از طرف هاي خارجي و کسي که مشروعيتش را از خارج بگيرد به سرنوشت عبدالله صالح دچار خواهد شد.


رييس انجمن دانشجويان يمني مقيم دمشق گفت: برخي طرف هاي بين المللي درباره وضعيت فاجعه بار يمن و لزوم کمک به يمني ها حرف مي زنند در حالي که اين حرف ها پوچ و دروغ است زيرا اگر طرف هاي خارجي در کمک به مردم يمن جدي بودند دارايي هاي خارجي عبدالله صالح را بلوکه و او را به کناره گيري از قدرت وادار مي کردند.

وي افزود: اينگونه حرف هاي دروغ فقط براي طولاني کردن عمر رژيم عبدالله صالح و به زيان انقلاب مردمي يمن مطرح مي شود.

القرشي در ادامه گفت: ادعاي رژيم عبدالله صالح مبني بر اين که يمن به دست القاعده خواهد افتاد ، ادعايي پوچ است.

وي تصريح کرد: رژيم عبدالله صالح نيروهاي امنيتي را در مناطقي که افراد مسلح موسوم به نيروهاي القاعده فعاليت مي کنند ، مستقر نمي کند و مقابل اقدامات آنها نمي ايستد ولي تظاهرکنندگان را در مناطق ديگر سرکوب مي کند.

القرشي گفت: ايجاد ناآرامي و درگيري داخلي به سود رژيم حاکم است زيرا رژيم از ناآرامي ها به عنوان دستاويزي براي بقاي خود سوء استفاده مي کند. 

پربیننده ترین خبرها