فشار آمریکا بر امارات و عربستان برای ائتلاف با اسراییل

فشار آمریکا بر امارات و عربستان برای ائتلاف با اسراییل
دوشنبه 30 اسفند 1395 - 20:11

برخی منابع امنیتی لبنان از فشارهای گسترده آمریکا بر عربستان و امارات برای ائتلاف علنی با رژیم اشغالگر در میدان سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی لبنان تاکید کردند که فشارهای گسترده ای از سوی آمریکا علیه عربستان و امارات به منظور اعلام یک ائتلاف علنی با رژیم صهیونیستی در میدان سوریه اعمال می شود؛ این ائتلاف شامل امارات و عربستان و مصر و اردن و "اسراییل" خواهد بود، میدان فعالیت آن جنوب سوریه وهدفش اخراج داعش از منطقه حوض الیرموک عنوان شده است تا پس از آن حوزه فعالیت ائتلاف تا مرزهای سوریه و عراق تا شهر رقه امتداد یابد و هدف از این اقدام نابودی داعش و جلوگیری از تسلط ایران بر گذرگاه های جغرافیایی میان بغداد ودمشق اعلام شده است. 

بنا به نقل روزنامه الاخبار لبنان، آمریکایی ها به مصریها اطلاع داده اند که تمایل دارند ارتش مصر طلایه دار نیروهای شرکت کننده در آزادسازی رقه باشد و ارتش ترکیه از این عملیات کنار گذاشته شود.

منابع مزبور افزودند که عربستانی ها از اقدامی با این گستردگی ابراز نگرانی کردند، اقدامی که در آن عربستان به عنوان شریک علنی رژیم اشغالگر ظاهر می شود، همچنین عربستانی ها در صورت ورود مستقیم در باتلاق سوریه، از عملیات ویژۀ گروههای مرتبط با حزب الله در سوریه و عراق نگران هستند.

به نوشته الاخبار، مصریها تاکید کرده اند که بدون موافقت دولت سوریه و بشار اسد، در عملیات نظامی در خاک سوریه مشارکت نمی کنند و شرط گذاشتند که برای پیوستن به این ائتلاف، ترکیه و قطر و عربستان باید از حمایت اخوان المسلمین مصر دست بردارند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها