اسرائیل: روسیه توان نظامی ایران را در سوریه محدود کند

اسرائیل: روسیه توان نظامی ایران را در سوریه محدود کند
سه شنبه 1 فروردين 1396 - 18:48

«چاگای زوریل» سرپرست وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد روسیه و دیگر قدرت‌های جهانی باید مانع افزایش قدرت نظامی ایران در سوریه شود زیرا تهدیدی برای منطقه خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

زوریل در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» ضمن ادعای اینکه ایران هزاران نیروی نظامی در سوریه دارد، گفت: «هم‌اکنون که ما داریم صحبت می‌کنیم، روابط ایران و سوریه محکم‌تر از قبل می‌شود. ایران مشغول تدوین توافقاتی با سوریه در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی است تا جای پایش در این کشور مانند پایگاه‌های زمینی و دریایی‌اش را محکم‌تر کند.»

وی با لحنی درخواست‌آمیز گفت: «نیاز است روسیه و دیگر قدرت‌ها برای جلوگیری از این تهدید که ایران در سوریه پایگاه نظامی زمینی و دریایی داشته باشد، همکاری کنند.»

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه بحران سوریه توازن را در برخی بخش‌های منطقه برهم زده و باید تغییرات باید مهار شده و به عقب بازگردانده شود، مدعی شد: «وقتی به ایران می‌رسیم، روسیه و آمریکا و دیگر قدرت‌ها باید درک کنند که (نفوذ روبه افزایش ایران در سوریه) منبع ثابت اختلافات است.»

زوریل همچنین افزود: «ما روسیه را یک دشمن نمی‌دانیم و گمان نمی‌کنیم که آنها نیز ما را به چشم دشمن ببینند. ما باید تصمیم بگیریم که در سوریه چه چیزی را می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم. تهدید استراتژیک کنونی این است که چه چیزی در سوریه اتفاق می‌افتد.»

 

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها