اردوغان از مرکل پیشی گرفت

اردوغان از مرکل پیشی گرفت
سه شنبه 1 فروردين 1396 - 23:44

یک تشکیلات حامی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا تصمیم گرفته است کلیه تجمعاتی را که قرار بود در آلمان با هدف جلب حمایت رأی دهندگان ترک به اصلاحات قانون اساسی برگزار شوند لغو کند.

العالمترکیه

سخنگوی کمیته هماهنگی حزب حاکم عدالت و توسعه در خارج از کشور به خبرگزاری فرانسه گفت: کلیه فعالیت هایی که قرار بود در روزهای آینده [در آلمان] برگزار شود لغو شده است. وی افزود: این تصمیم در آنکارا اتخاذ شده است.
لغو فعالیت های تبلیغاتی حزب عدالت و توسعه ترکیه در آلمان پس از آن انجام می گیرد که دو کشور درباره برگزاری تجمعات مذکور برای جلب حمایت ترک های مقیم آلمان از اصلاحات مورد نظر اردوغان دچار تنش بودند.
همچنین منابع ترک امروز سه شنبه اعلام کرد شماری از مقامات ترکیه ای از حضور در نشست هایی که قرار بود در تأیید اصلاح قانون اساسی در راستای افزایش اختیارات اردوغان در آلمان برگزار شود منع شدند.

با توجه به این که آلمان پیش از این چندین تجمع حامی اردوغان - از جمله نشست هایی که قرار بود با حضور وزرای ترکیه برگزار شود - را لغو کرده بود، باید اقدام دولت ترکیه را پیش دستانه و برای جلوگیری از لغو تجمعات آتی دانست.
یادآور می شود قرار است 16 آوریل درباره اصلاحات قانون اساسی ترکیه با هدف افزایش اختیارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، همه پرسی برگزاری شود. اتحادیه اروپا، به شدت مخالف این اصلاحات است.
216
 

پربیننده ترین خبرها