فعال لیبیایی تاکید کرد:

طرح راهکارسیاسی پس ازبرتری انقلابیون در لیبی

طرح راهکارسیاسی پس ازبرتری انقلابیون در لیبی
دوشنبه 6 تير 1390 - 05:13

فعال و نويسنده ليبيايي تاکيد کرد، راه حل هاي سياسي براي بحران ليبي هنگامي مطرح مي شود که انقلابيون در صحنه نبرد نسبت به نيروهاي قذافي برتري يافته اند.

"جمعه قماطی" روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: آنچه باعث مطرح شدن راه حل سياسي به جاي راه حل نظامي در وضعيت کنوني شده است، اوضاع ميداني است که به نفع انقلابيون در جريان است.

وی افزود: بعد از چند ماه جنگ قذافی در بدترین وضعیت، و انقلابيون در بهترين وضعيت قرار دارند؛ بصورتیکه هر روز مناطق بیشتری از کنترل نیروهای قذافی خارج می شود.

قماطی با بیان اینکه انقلابيون به پييشروي ادامه می دهند و همه شهرها را آزاد خواهند کرد، گفت: قذافي به خوبي مي داند که دیگر در این کشور جایگاهی ندارد؛ زیرا ماندنش در اين کشور، وي را از پيگرد قانوني و محاکمه در امان نگه نخواهد داشت.

وی سريع ترين راه حل بحران ليبي را کناره گيري قذافي از قدرت و خروج وی از این کشور دانست و گفت: تنها راه حل کوتاه و سريع براي بحران لیبی، کناره گيري قذافي و فرزندانش از قدرت و خروج فوری آنها از کشور است.

این فعال لیبیایی با بیان اینکه ادامه تعلل و نیرنگ قذافي و فرزندانش، گزينه هاي پیش روی آنها را محدودتر خواهد کرد، اظهار داشت: قذافي دیگر اداره حکومت را به عهده ندارد؛ بلکه او اکنون در ميان حلقه امنيتي يارانش، تنها اتاق جنگ را رهبري مي کند، و بر حفظ قدرت تأکيد دارد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها