با هدف انحراف مسیر انقلاب :

توطئه عربستان و آمریکا علیه انقلاب یمن

توطئه عربستان و آمریکا علیه انقلاب یمن
دوشنبه 6 تير 1390 - 05:50

دبير کل حزب دمکراتيک يمن گفت : عربستان و کشورهاي غربي با استفاده از برخي جريان هاي داخلي در يمن توطئه مي کنند.

"سيف الوشلي" در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: توطئه عليه مردم يمن از همان لحظات اوليه شعله ور شدن انقلاب از سوی عربستان و برخي کشورهاي غربي آغاز شد و توطئه گران از برخي جريان هاي داخلي و احزاب براي ضربه زدن به انقلاب و منحرف کردن آن از مسير واقعي خود استفاده مي کنند.

دبیر کل حزب دمکراتیک یمن ضمن اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان و همچنین آمريکا از سرنگوني رژيم "علي عبدالله صالح" ديکتاتور يمن نگران هستند گفت : آنها از این بيم دارند که یمن از زير سلطه و قيموميت قدرتهاي استکباري خارج شود، بويژه که در صورت پيروزي انقلاب، یمن رويکرد استقلال در تصميم گيري را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وي گفت: بي شک انقلاب يمن ادامه خواهد يافت. جوانان استان "تعز" گامي خوب را با تشکيل شوراي انتقالي مخصوص خود برداشتند و با اين کار بستر لازم براي تشکيل شوراي انتقالي سراسري و برعهده گرفتن مسئوليت ها تا برگزاري انتخابات سراسري برداشته شده است  و دوره ديکتاتوري پايان خواهد يافت.

الوشلي ضمن اعلام مخالفت مردم با رويکرد احزاب و جريان هاي زير مجموعه تشکل موسوم به "احزاب دیدار مشترک" گفت : اين تشکل به انقلاب جوانان انقلاب پشت کرد و دل به کشورهاي توطئه گر عليه انقلاب يعني آمريکا و عربستان بست و به دنبال آنها رفت . سران تشکل ديدار مشترک هر روز با سفراي آمريکا و عربستان در يمن ديدار مي کنند اما يک روز هم با جوانان انقلاب ملاقات نکرده اند و بايد بدانند که اين جوانان از روند امور آگاهي کامل دارند.

الوشلي ضمن رد ادعاهای کشورهای غربی درباره دفاع از آزادی و حقوق بشر درباره درخواست شوراي امنيت براي گفتگو بين مخالفان و رژيم عبدالله صالح گفت :  شوراي امنيت به واقعيت انقلاب و مطالبات مردم يمن آگاه نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها