نگرانی فعالان انگلیسی درباره اوضاع بحرین

نگرانی فعالان انگلیسی درباره اوضاع بحرین
دوشنبه 6 تير 1390 - 08:07

ادامه سرکوب شهروندان بحريني و محاکمه آنها در دادگاه هاي نظامي، در سايه دعوت ظاهري آل خليفه براي گفت و گو؛ نگراني فعالان انگليسي را برانگيخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، لرد ایوبری از فعالان باسابقه حقوق بشر و حامیان جنبش دمکراسی خواه، در مقاله ای که در مجله سیاست خارجی به چاپ رسانده است خطاب به ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس می نویسد: ما باید از مدتها پیش به خوبی درک می کردیم که نمی توان با کسی که پایش را روی گلویت قرار داده است مذاکره است.

وی افزود: به همین دلیل پیشنهاد می کنم که از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بخواهیم با سفر به بحرین گزارشی را درباره وضعیت سلامتی زندانیانی که بیشتر آنها تحت شکنجه بوده اند تهیه کند.

این فعال انگلیسی همچنین از وزیر امورخارجه این کشور خواست، درباره محاکمه سعید شهابی که تابعیت انگلیسی دارد، و محکومیت او به زندان ابد، به مقامات بحرین اعتراض کند

ایوبری تاکید کرد؛ روند محاکمه ها در بحرین غیر قانونی است و دولت انگلیس باید این اقدامات را به صورت علنی محکوم کند.

لرد ایوبری در گفت و گو با مرکز حقوق بشر بحرین اظهار داشت: باید اقداماتی در سطح وزارت امور خارجه توسط شخص ویلیام هیگ اتخاذ شود؛ و انگلیس نیازمند تلاشی بیش از اظهار نگرانی درباره اوضاع این کشور است.

از سوی دیگر، "الستر برت" وزیر مشاور امور خاورمیانه در کابینه انگلیس، نگرانی دولت درباره اوضاع بحرین را بار دیگر اعلام کرد.

با وجود اینکه دولت انگلیس از مدتی پیش نگرانی خوش را در این زمینه ابراز داشته و امریکا، دولت بحرین را در لیست کشورهای ناقض حقوق بشر قرار داده است، اما این امر باعث تغییر مواضع افراطی و سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه نشده است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها