تحلیلگر روس: ایران تا حضور در WTO باید تولید ملی را تقویت کند

تحلیلگر روس: ایران تا حضور در WTO باید تولید ملی را تقویت کند
جمعه 4 فروردين 1396 - 11:03

معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه گفت: ایران باید تا زمان عضویت در سازمان تجارت جهانی، افزایش تولید ملی و کیفیت را همسان پیشرفته ترین کشورها در دستور کار قرار دهد تا توان رقابت را در بازار جهانی پیدا کند.

العالم ـ ایران

آلکساندر کوزنتسف در گفت وگو با ایرنا در مسکو، افزود: بدون حمایت از تولیدات ملی و ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل، هیچ کشوری به پیشرفت های اقتصادی دست نمی یابد.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات اقتصادی یک کشور از ترویج مصرف کالاهای وارداتی و لوکس گرایی پدید می آید، افزود: به همین دلیل در برنامه ریزی ها باید گسترش تولیدات ملی، بهبود و ارتقای سطح کیفی کالاهای ساخت داخل در اولویت قرار گیرد.
کوزنتسف با سابقه استادی آکادمی علوم اقتصادی و خدمات دولتی ریاست جمهوری روسیه، تاکید می کند که دولت در مبحث خودکفایی و گسترش فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل نقش اصلی را دارد.
مقام روس خاطرنشان کرد: به همین دلیل دولت در برنامه ریزی های خود باید حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در اولویت قرار دهد.
تحلیلگر روس ادامه داد: این گونه حمایت ها از راههای مختلف از جمله کمک به خرید دستگاهها و تجهیزات برای واحدهای تولیدی با حمایت دولتی و ارائه یارانه ها به تولیدکنندگان داخلی انجام می گیرد.
کوزنتسف گفت: دولت روسیه در این راستا میلیاردها روبل مصرف می کند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند قدرت رقابت و تولید کالاهای با کیفیت خوب را داشته باشند که اکنون بیشتر در بخش های کشاورزی انجام می گیرد و در عرصه های صنعتی نیز گام هایی برداشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: حمایت های دولتی در روسیه ثمربخش بوده و در سال های اخیر با اجرای برنامه جایگزینی کالاهای وارداتی، هزاران فرصت شغلی در بخش های مختلف اقتصادی به وجود آمده است.
کوزنتسف گفت: البته این حمایت ها و پرداخت یارانه ها با توجه به عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی مشکل ساز شده و انتقاد این سازمان از مسکو را در پی داشته است.
وی ادامه داد: اما ایران هنوز عضو سازمان تجارت جهانی نیست و بیرون از این نظارت است. دولت می تواند اقدام های گسترده و هدفمندی را برای حمایت از تولیدکنندگان در داخل و ترویج فرهنگ اتکا بر تولیدات ملی بکار گیرد.
معاون انستیتو پیش بینی ها و حل و فصل مناقشات سیاسی روسیه گفت: ایران تاکنون توانسته روند سالم سازی و تقویت اقتصاد را ادامه دهد و به همین دلیل در بحران های شدید بین المللی دچار تزلزل نمی شود.
کوزنتسف در پایان تاکید کرد: براساس موفقیت هایی که ایران تاکنون کسب کرده، باید اقدام های دیگری انجام گیرد، زیرا جمهوری اسلامی پس از اجرای کامل برجام فرصت های فراوانی برای پیشرفت های بیشتر و همگرایی با اقتصاد جهانی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها