ویکیلیکس فاش کرد:

نرم افزار جاسوسی در گوشی آیفون!

نرم افزار جاسوسی در گوشی آیفون!
جمعه 4 فروردين 1396 - 11:35

سایت افشاگر ویکیلیکس فاش کرد که سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" یک نرم افزار جاسوسی در تلفن های هوشمند آیفون نصب کرده است.

العالم - گوناگون

سایت ویکیلیکس هفتمین بخش از اسناد فعالیت های سازمان سیا درخصوص هک کردن دستگاههای الکترونی را منتشر کرد که نام "ماده تاریک" روی آن گذاشته شده است.

این سایت فاش کرد: سازمان سیا توانسته است که در سری تلفن های همراه شرکت اپل نفوذ کرده و برنامه ای را در آن کار بگذارد که به این سازمان اجازه می دهد تا آن را از راه دور کنترل کند.

سازمان سیا برنامه خاصی به نام "NightSkies" طراحی کرده و آن را در تلفن های آیفون جدید تولید شده از سال 2008 میلادی نصب کرده است.

این برنامه خاص به سازمان سیا امکان "مدیریت و کنترل کامل از راه دور" گوشی آیفون را بدون اطلاع صاحب آن می دهد و این بدان معنا است که سازمان سیا می تواند همه اطلاعات و پرونده های گوشی را دانلود کرده یا تخلیه نمایند و همه فرآیندهای الکترونی ممکن در داخل دستگاه را اجرا کند.

به نوشته ویکیلیکس، برنامه "NightSkies" به طور دستی در گوشی های ساخت شرکت اپل به محض تولید آن دانلود می شود و جمع آوری اطلاعات را فقط بعد از راه اندازی گوشی شروع می کند.
این برنامه می تواند بعد از دانلود در گوشی خودش را به روز کند.

این اطلاعات نشان می دهد که سازمان سیا از فرصت در روند تولید تلفن های آیفون برای آلوده کردن این دستگاهها به برنامه های ویروس خود استفاده می کند.

6

پربیننده ترین خبرها