به گفته یک دیپلمات:

رژیم صهیونیستی تقاضای سازمان ملل علیه شهرکسازی را نادیده میگیرد

رژیم صهیونیستی تقاضای سازمان ملل علیه شهرکسازی را نادیده میگیرد
شنبه 5 فروردين 1396 - 10:51

نماینده سازمان ملل از نادیده گرفته شدن قطعنامه توقف روند شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، ابراز نگرانی کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نماینده شاخه خاورمیانه سازمان ملل روز جمعه اظهار داشت رژیم صهیونیستی قطعنامه سازمان ملل متحد را که خواستار توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین شده بود و از سوی دولت ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته بود، نادیده گرفته است.

نیکلای ملادنوف نماینده سازمان ملل در این خصوص در اولین گزارش خود به شورای امنیت از زمان تصویب قطعنامه آورده است هر چند این قطعنامه شورای امنیت که در 23 دسامبر تصویب شد از اسرائیل خواسته بود فورا همه فعالیت های شهرک سازی را متوقف کند،  " تا کنون هیچ گامی در این راستا برداشته نشده است".

وی افزود: «بیانیه ژانویه در مورد اعلام شهرک سازی های غیرقانونی از سوی اسراییل عمیقا نگران کننده است».

در ماه ژانویه، رژیم صهیونیستی 5 مورد شهرک سازی  در منطقه اشغالی کرانه باختری را اعلام کرد که بیش از 6000 خانه در این منطقه را شامل می شد.

در اوایل ماه فوریه، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را مبنی بر ساخت آنچه که از دیدگاه "گروه ضد شهرک سازی صلح امروز"  اولین شهرک سازی جدید توسط این رژیم از سال 1992 به بعد می باشد، را آشکار کرد.

ملادنوف همچنین در مورد مصوبه 6 فوریه پارلمان رژیم صهیونیستی در مورد قانون جدید شهرک سازی که با عطف به ماسبق، ده ها مورد از پایگاه های یهودی و هزاران خانه ساخته شده در شهرک های این رژیم در زمین های خصوصی فلسطینی ها در کرانه باختری، را قانونی جلوه می داد، ابراز نگرانی کرد.

این قانون جدید به رژیم صهیونیستی امکان می دهد تا بصورت (ظاهرا) قانونی سرزمین های خصوصی فلسطینی ها را که اسراییلی‌ها در آنها ساخت و ساز کرده اند، بدون توجه به اینکه اموال اختصاصی دیگران بوده اند و فقط به این علت که اسرائیل به آنها اجازه داده است، اشغال کنند.

به گفته ملادنوف، این قانون جدید تغییری اساسی در موقعیت رژیم صهیونیستی در مساله مشروعیت این رژیم در سرزمین های اشغالی ایجاد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها