چهره مردی که 700 سال پيش زندگی می کرد+تصاویر

چهره مردی که 700 سال پيش زندگی می کرد+تصاویر
شنبه 5 فروردين 1396 - 10:57

دانشمندان چهره مردی را که حدود 700 سال پیش در انگلیس زندگی می کرده است، بازسازی کردند.

العالم - گوناگون

دانشمنداني که اين بازسازي دقيق و شگفت انگيز را به انجام رسانده اند، معتقدند که با اين کار مي توان جزئيات تازه ای را در خصوص سبک زندگي و آناتومي اروپايي ها در قرون گذشته به دست آورد.

بقاياي اين فرد - که با عنوان "مورد شماره 958" شناخته مي شود - يکي از 400 اسکلت کاملي بود که در خلال سال هاي 2010 تا 2012 در زير "مدرسه الهيات سنت جونز" در کمبريج لندن کشف شد. اين مدرسه ديني در قرن 13 ميلادي به يک بيمارستان خيريه براي افراد فقير و کم بضاعت تبديل شده بود و جنازه مرده ها نيز در قبرستاني درست مجاور بيمارستان دفن مي شده است.

بازسازي آناتومي بدن مورد شماره 958 يکي از چندين مورديست که در طي يک پروژه تحقيقاتي جهت آشنايي بيشتر با فيزيولوژي مردم قرون وسطی به انجام رسيده است. او در هنگام مرگ حدود 40 سال داشته و آثار باقي مانده بر بدن او نشان مي دهد که زندگي پرمشقتي داشته است.

به طور قطع نمي توان در خصوص شغل اين مرد اظهار نظر کرد؛ اما بيشتر احتمال آن وجود دارد که او يک کشاورز يا کارگر صنعتگر بوده باشد. ضمن اين بررسي دندان هاي او نيز نشان مي دهد که گوشت قرمز و ماهي عمده رژيم غذايي او را تشکيل مي داده است.

نکته جالب ديگر در خصوص مورد شماره 958 نحوه دفن آن است. همان طور که در تصوير بالا ملاحظه مي کنيد او بر خلاف عرف معمول آن زمان با صورتي رو به زمين به خاک سپرده شده است. گرچه اين مورد در قرون وسطا کاملاً بي سابقه نيست، اما موارد مشابه بسيار نادر هستند. دانشمندان هنوز هيچ دليل محکمي براي اين نحوه دفن مردگان در اروپاي صده هاي مياني يافت نشده است. 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها