بهره برداری از مجتمع لاستیک بارز کردستان با حضور روحانی

بهره برداری از مجتمع لاستیک بارز کردستان با حضور روحانی
شنبه 5 فروردين 1396 - 11:53

مجتمع لاستیک بارز کردستان روز شنبه با حضور رئیس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

العالم ـ ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جریان سفر به استان کردستان، ضمن افتتاح مجتمع لاستیک بارز کردستان از خط تولید و بخش ‌های مختلف این مجتمع بازدید و با توضیح و گزارشات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران، در جریان روند احداث و تولیدات آن قرار گرفت.
مجتمع بارز کردستان با 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث شده و برای 960 نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد کرده است.
در این مجتمع انواع تایرهای رادیال سواری و وانتی با ظرفیت 44 هزار تن در سال (6 میلیون حلقه تایر) تولید خواهد شد.
کارخانه لاستیک بارز کردستان بعد از پتروشیمی کردستان دومین واحد تولیدی بزرگ استان است که با 627 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ارزی به بهره برداری رسید.
این واحد بزرگ صنعتی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به کردستان بود که با تلاش و همت سرمایه گذاران و حمایت و تسهیل گری مسئولان دولت تدبیر و امید در استان، آماده بهره برداری شد.
این پروژه در زمینی به مساحت 44 هکتار احداث شده است که 65 هزار مترمربع آن فضای مورد استفاده در احداث هفت سالن تولید و انبار اختصاص یافته است.
رئیس جمهوری همراه با تعدادی از وزرای کابینه از جمله محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، علی ربیعی وزیر کار، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و چند تن از مقام های عالی رتبه کشوری امروز به استان کردستان سفر کردند.
سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کردستان دومین مرحله آغاز سفر کاروان تدبیر و امید در سال 1396 به استان ها بوده که رئیس جمهوری در این سفر چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمران به ارزش بیش از 27 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رساند.
میزان اشتغال زایی این طرح ها 6 هزار شغل مستقیم است که شامل پنج طرح بزرگ صنعتی از جمله کارخانه های پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز کردستان، تولیدی های کنسانتره آهن صبانور و کیمیا معادن سپاهان و کیمیا کاشت اطبا، آبگیری دو سد مخزنی چراغ ویس سقز، سد زیویه کامیاران است.
تکمیل 18.5 کیلومتر از کریدور شمال-جنوب کشور (مسیر سنندج-دیواندره)، تکمیل 30 کیلومتر راه روستایی، تکمیل یک هزار و 170 واحد مسکن مهر، آبرسانی از سد چراغ ویس به شهر سقز، پایان عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان، بهره برداری از تصفیه خانه سریش آباد از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
بهره برداری از چهار طرح احداث و افزایش پست های برق استان شامل پست های 63.20 کیلووات بهاران سنندج، نظام آباد قروه، نگل سرآوباد و مریوان، افتتاح هفت طرح مخابراتی در قالب 833 طرح ایجادی و توسعه ای و احداث 100 ایستگاه دیجیتال روستایی صدا و سیما از دیگر برنماه های سفر رئیس جمهور به کردستان است.
به گزارش ایرنا، آغاز عملیات اجرایی باند دوم گردنه صلوات آباد و محور کامیاران-سروآباد با 760 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از دیگر برنامه هایی که است در دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان برنامه ریزی شده است.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70/8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها