حمله شدید صالح به عربستان در دومین سالگرد تجاوز

حمله شدید صالح به عربستان در دومین سالگرد تجاوز
يکشنبه 6 فروردين 1396 - 09:44

علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن عربستان را متهم کرد به جای ایجاد توافق میان طرف های متنازع در یمن، بین بخش های مختلف مردم و مناطق این کشور جنگ به راه انداخته است.

العالم - یمن


علی عبدالله صالح در سخنرانی به مناسب دومین سالگرد حمله عربستان به یمن گفت: عربستان با حمله به کشور ما زخم های عمیقی در روح همه مردم یمن ایجاد کرده است؛ به ویژه اینکه نظام عربستان و کشورهای عضو ائتلاف متجاوز اعراب می توانستند برای ایجاد توافق میان طرف های یمنی درگیر به کار گیرند و به آنها برای حل اختلافات براساس گفتگو کمک کنند.
رئیس جمهوور سابق یمن تصریح کرد: در ابتدا ابتکار شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران یمن، مطرح شد که به عنوان سنگ بنای حل اختلافات میان همه طرفها در یمن بود. اما عربستان به جای این کار، به طور مستقیم اقدام به دخالت در یمن و گردهم آوردن 16 کشور در چارچوب ائتلافی برای تجاوز به کشور ما نمود و جنگ مناطقی، فرقه ای و مذهبی در یمن به راه انداخت و به وسیله اموال و تسلیحات آن را شعله ور کرد تا بافت و ترکیب اجتماعی ملت ما را نابود کند.
صالح افزود: هیچ گونه خطری از سوی یمن عربستان و سایر کشورهای همسایه را تهدید نمی کند و همگان می دانند که اقدام دولت عربستان در تجاوز به یمن، به نیابت از نیروهای امپریالیستی و صهیونیستی و در راستای نابودی اهداف اعراب در سراسر جهان عرب انجام می گیرند.
صالح افزود: ما با همه ابزارهایی که در اختیار داریم با تجاوزات مقابله خواهیم کرد.
رئیس جمهور سابق یمن تصریح کرد: مردم یمن پس از گذشت دو سال از تجاوز، قتل، ویرانی و محاصره، تأکید می کنند که مادامی که تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان به کشورشان ادامه دارد اصرار بر مقابله با این تجاوز و آمادگی برای مقابله با آن به همه شیوه ها، گزینه ای غیر قابل تردید است.
علی عبدالله صالح تصریح کرد: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و کابینه اش در این کشور جایگاهی ندارند و "دولت قانونی" ادعایی آنها که کشتار و نابودی تأسیسات زیربنایی یمن را روا می داند و از پرداخت حقوق کارمندان با وجود ارائه تعهد در این باره در مقابل سازمان های بین المللی خودداری می کند فاقد هیچ گونه مقبولیت در میان مردم یمن است.
علی عبدالله صالح همچنین از مردم یمن خواست روز یکشنبه در تظاهرات مردمی میدان سبعین صنعا به مناسبت دومین سالگرد آغاز تجاوز عربستان و همپیمانانش به این کشور شرکت کنند.
216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها