تاسیس قانونی باشگاه "شیطان پرستان" در مدارس آمریکایی

تاسیس قانونی باشگاه
يکشنبه 6 فروردين 1396 - 10:27

بر اساس اسناد منتشر شده از سازمان غیر دولتی "نظارت قانونی" در آمریکا، اداره مالیات آمریکا در سال 2014 یک باشگاه شیطان پرستی در شهر تاکوما در واشنگتن را از پرداخت مالیات معاف نمود. این رای دادگاه تنها در طی 10 روز به تصویب رسید. در حالی که در آن زمان گروه های مختلف مسیحی و محافظه کار در آمریکا برای اتخاذ چنین تصمیمی بایستی حداقل یک سال صبر می کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از این منبع خبری، برنامه آموزشی برای دانش آموزان که توسط سازمان "معبد شیطان پرستان" تدوین شده است، در مقابله با برنامه های آموزشی باشگاه های مسیحیان در مدارس آمریکا قرار دارد. 

دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا در سال 2001 قانون امکان گشایش انجمن های دانش آموزی زیر نظر "معبد شیطان پرستان" را تصویب نمود. با تصویب این قانون، "معبد شیطان پرستان" از امکان برپایی انجمن های دانش آموزی برخوردار گردیدند.

در آن زمان، تصویب این قانون با مخالفت زیادی از سوی جامعه آمریکا رو به رو گردید: به عقیده بسیاری از آمریکاییان تصویب این طرح در مخالفت با قانون جدایی کلیسا و دولت در آمریکا می باشد.   

از سوی دیگر، به عقیده "معبد شیطان پرستان"، این معبد به عنوان یک سازمان قانونی ثبت شده است، یعنی طبق قانون اساسی ایالت متحده آمریکا این سازمان همانند دیگر سازمان های مسیحیان اجازه حضور در مدارس آمریکا را دارد.

بدین ترتیب، در حال حاضر "معبد شیطان پرستان" از امکان تاسیس باشگاه شیطان پرستی در مدارس آمریکایی برخوردار می باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها