مخالفت با بازگشت صالح حتي براي انتقال قدرت

 مخالفت با بازگشت صالح حتي براي انتقال قدرت
دوشنبه 6 تير 1390 - 13:52

دمشق (العالم) ـ يک فعال سياسي يمني از مخالفت گسترده مردم و انقلابيون يمن با پيشنهاد بازگشت علي عبدالله صالح به يمن صرفا براي انتقال اختيارات رياست جمهوري به پارلمان خبر داد.

خالد منصوب دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مخالفان بايد از پذيرش چنين پيشنهادهايي خودداري کنند و در صورتي که در پي معامله هاي سياسي نيستند و در مبارزاتشان جدي و خواستار روي کار آمدن نظام مدني و مدرن هستند که در آن به آزادي هاي سياسي و عدالت اجتماعي احترام گذاشته شود؛ بايد به انقلاب بپيوندند.

وي افزود: چنانچه علي عبدالله صالح مي خواهد به صورت صوري به عنوان رييس جمهور براي انتقال قدرت، به کشور بازگردد بهتر است در عربستان بماند.

منصوب تصريح کرد: عربستان نه از فرط علاقه به عبدالله صالح بلکه به علت ابزار دست بودن وي براي رياض و در راستاي اجراي طرحهاي عربستان و آمريکا و ساير کشورهاي غربي، از وي ميزباني مي کند. اين در حالي است که يکي از دلايل قيام مردم يمن، اعتراض به دخالت هاي مکرر بيگانگان در اين کشور است.

اين فعال سياسي يمني تأکيد کرد: انتشار اخبار و اظهارات متناقض در خصوص وضعيت جسماني و مساله بازگشت عبدالله صالح به يمن بيانگر بهم ريختگي انسجام رژيم حاکم است.

وي گفت: همواره اخبار متناقضي درباره سلامتي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور يمن در ميان بايکوت شديد رسانه اي از سوي حکومت عربستان منتشر مي شود در حالي که اخبار وضعيت صالح براي جوانان انقلاب يمن از هيچگونه ارزشي برخوردار نيست
بلکه اولويت آنها تلاش براي تحقق اهداف انقلاب و پيروزي ملت در برابر رژيم ديکتاتوري حاکم است.

منصوب، براي علي عبدالله صالح آرزوي شفاي عاجل کرد تا پس از بهبود وي، امکان محاکمه او بخاطر جنايات وحشيانه اي که عليه ملت مرتکب شده است فراهم شود و ملت بتوانند او را در پشت ميله هاي زندان ببينند.

فعال سياسي يمني تأکيد کرد: در شرايط کنوني بايد گام نهايي در زمينه سرنگوني رژيم حاکم برداشته شود و همه گروه هاي فعال براي سرنگوني بقاياي رژيم با هم متحد شوند و شوراي ملي انتقالي را تشکيل دهند.

وي اظهار داشت: همه کساني که به انقلاب پيوسته اند بايد به همراه جوانان جهت سرنگوني نهايي رژيم حاکم و مبارزه و پيگرد گروه هاي نظامي مافيايي رژيم حاکم که همواره مرتکب جنايت عليه مردم مي شوند؛ در يک سنگر قرار گيرند.

منصوب درعين حال گفت: آن دسته از طرفداران و نيروهاي سابق رژيم عبدالله صالح که دستشان به خون مردم آلوده نشده است، بايد مورد عفو قرار گيرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها