پایگاه اسرائیلی: ترور فقهاء ... آزمون رهبر حماس در غزه

پایگاه اسرائیلی: ترور فقهاء ... آزمون رهبر حماس در غزه
دوشنبه 7 فروردين 1396 - 00:14

پایگاه اینترنتی اسراییلی "المصدر"، با انتشار مقاله ای ترور مازن فقهاء از رهبران شاخه نظامی حماس توسط افراد مسلح ناشناس در شهر غزه را پیامی شدید اللحن به این جنبش دانست.

العالمفلسطین اشغالی 

به گزارش پایگاه وطن، المصدر مدعی شد که حماس از این ترور که با سلاح مجهز به صدا خفه کن انجام شده بود، شوکه شده است.
این پایگاه در ادامه مقاله پرسید که آیا ترور فقهاء باعث متشنج شدن منطقه و موافقت یحیی السنوار رهبری جدید حماس با شلیک بیشتر راکت به طرف اسراییل خواهد شد؟
کارشناسان نظامی اسراییلی معتقدند که این اولین آزمایش برای السنوار می باشد و او را بر سر یک دو راهی قرار داده که آیا باید پاسخی گزنده به اسراییل داده و راکت های بیشتری به طرف شهرک های اسراییلی شلیک کند یا اینکه از ترس پیامدهای حمله نظامی ناشی از این ترور، موضوع را نادیده انگارد؟
البته کارشناسان در غزه معتقدند که السنوار در زمان حاضر به این ترور پاسخ نمی دهد اما در آینده حتما به آن پاسخ خواهد داد.
پدر فقهاء در مراسم ختم که در شهر طوباس در کرانه باختری برگزار شده بود، رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور دانست و گفت که از آن غافلگیر نشد.
مشیر المصری سخنگوی حماس نیز پاسخ به این ترور را حتمی دانست و گفت که دشمن صهیونیستی برای مدت کوتاهی از این ترور خوشحال خواهد شد و می کوشد آن را برای خود پیروزی جلوه دهد اما وقتی پاسخ حماس را دریافت کند، خواهد گریست. 
پایگاه المصدر ادامه داد که این ترور اگر از سوی مزدوران اسراییل انجام شده باشد، پیامی به فعالان حماس در کرانه باختری نسبت به هر گونه فعالیت ضد اسراییلی می باشد.   
همچنین ترور فقها بار دیگری بر دوش رهبران حماس به ویژه السنوار می باشد که اوضاع دشوار اقتصادی، اجتماعی و تشکیلاتی در غزه را به ارث برده است. 
اسراییلی ها به یاد دارند که درگیری های غزه چگونه آغاز شد به همین دلیل امکان دارد حماس و اسراییل در مسیر درگیری دیگری باشند که شاید زودتر از انتظار رخ دهد.
206
 

پربیننده ترین خبرها