46 سال زندان برای نماینده کویتی، به دلیل توهین به عربستان!

46 سال زندان برای نماینده کویتی، به دلیل توهین به عربستان!
دوشنبه 7 فروردين 1396 - 10:27

دستگاه قضایی کویت، مدت حبس یک نمایندۀ سابق پارلمان این کشور را به 46 سال افزایش داد.

العالم کویت

دستگاه قضایی کویت دیروز (یکشنبه) عبدالحمید دشتی نمایندۀ سابق پارلمان این کشور را به اتهام انتشار پیام توهین علیه عربستان سعودی در صفحه تویتر خود، به 3 سال حبس دیگر محکوم کرد که سال های حبس وی با احتساب این سه سال به 46 سال افزایش یافت.
عبدالحمید دشتی به علت انتقادهای مداوم از نظام های حاکم عربستان سعودی و بحرین، بارها به دادستانی کل کویت احضار شده بود، و سرانجام برای زندانی نشدن در کشور خود به خارج فرار کرد.
دستگاه قضایی کویت، مصونیت پارلمانی دشتی را لغو کرده است.
تاکنون 7 حکم علیه دشتی صادر شده است.
دستگاه قضایی کویت همچنین با صدور حکمی دشتی را از مشارکت در انتخابات پارلمانی محروم کرده است، تا نتواند دوباره از حق مصونیت پارلمانی استفاده کند.

عبدالحمید دشتی در دوران نمایندگی خود بارها از حملات تجاوزکارانه عربستان به یمن انتقاد کرد، که این امر باعث خشم مقامات سعودی و تلاش آنان برای انتقامجویی شد.

دشتی یک سال پیش در مصاحبه با شبکه لبنانی "المنار" گفته بود که اقدام نظامی عربستان علیه یمن تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نابود می کند.
به گفته دشتی، عربستان کشورهای حوزه خلیج فارس را با این اقدام خود در تنگنا قرار داده و ما می خواهیم نقش ملی خود را در محکوم کردن این جنگ ایفا کنیم... ما به عنوان مردم کویت می خواهیم مرهمی بر زخم مردم یمن باشیم و مانند برادران عربستان در مرداب غرق نشویم.

214

پربیننده ترین خبرها