موشکی که ناوگان دریایی انگلیس را "آهن‌پاره" می‌کند

موشکی که ناوگان دریایی انگلیس را
دوشنبه 7 فروردين 1396 - 17:50

روزنامه انگلیسی دیلی میل از تلاش روس ها برای ارتقای موشک کروز جدیدی موسوم به "زرکان" خبر داد که سرعت آن می‌تواند به 7400 کیلومتر در ساعت برسد.

العالم - اروپا

به گزارش سایت "اسپوتنیک" در صورت ارتقای این موشک، قدرت دفاعی نیروی دریایی انگلیس به چالش کشیده می شود و حتی ممکن است ناوهای هواپیمابر انگلیسی در تیررس قرار بگیرند.

روزنامه دیلی میل چاپ لندن با درج این خبر نوشت موشک جدید روسی که سرعتی بیش از 7400 کیلومتر در ساعت دارد جدیدترین ناوهای هواپیمابر انگلیسی را به دلیل بی بهره بودن از تجهیزات دفاعی پیشرفته، در معرض خطر قرار می دهد.

پیشرفته ترین سامانه های دفاعی که انگلیس در حال حاضر در اختیار دارد، فقط می توانند موشک هایی با سرعت کمتر از 3700 کیلومتر را رهگیری کنند.

موشک جدید روسی، مأموریت جنگنده هایی را که از ناوهای هواپیمابر انگلیسی بلند می شوند با مشکل رو به رو می کنند چرا که به این ترتیب ناوهای مذکور مجبورند با رعایت فاصله، خود را از تیررس این موشک ها خارج کنند.

"پیت ساندیمون"، کارشناس نظامی انگلیسی می گوید توان دفاعی ناوهای هواپیمابر انگلیسی در برابر این نوع موشک ها پایین است؛ این موشک ها می توانند خسارت های سنگینی به این ناوهای انگلیسی وارد کنند.
گفتنی است روسیه در سال 2016 دست به آزمایش مقدماتی برخی سلاح های جدید خود زده بود. کما اینکه ناو هسته ای "اسکندر بزرگ" را هم به همین نوع سلاح مجهز خواهد کرد.

موشک "زرکان" جدید را از روی کشتی و از خشکی می توان شلیک کرد.

208
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها