برنامه‌های روحانی در دومین روز سفر به روسیه

برنامه‌های روحانی در دومین روز سفر به روسیه
سه شنبه 8 فروردين 1396 - 02:16

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بعدازظهر سه شنبه دیدار می کنند.

العالم - ایران

حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در این دیدار درباره توسعه همکاری های راهبردی دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مذاکره خواهند کرد.

این نهمین دیدار روحانی و پوتین طی سه سال و نیم گذشته است. اعطای دکتری افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به آقای روحانی نخستین برنامه رییس جمهور در دومین روز از سفر به روسیه بود.

رییس جمهور سپس با حضور در باغ الکساندر در کنار کاخ کرملین با اهدای گل در آرامگاه سرباز گمنام ادای احترام خواهد کرد و پس از آن به دیدار پوتین رییس جمهور روسیه می رود.

پس از استقبال رییس جمهور روسیه از رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین، مذاکرات آقایان روحانی و پوتین برگزار و سپس اسناد همکاری های راهبردی ایران و روسیه در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، مالی و بانکی، حمل و نقل و شهرسازی، فناوری ارتباطات، نیرو و انرژی و استاندارد به امضاء می رسد و در پایان بیانیه همکاری های راهبردی دو کشور  قرائت خواهد شد.

حجم مبادلات دو کشور در سال 95 با حدود 70 درصد افزایش به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید که با امضای این اسناد زمینه برای ارتقای آن تا 10 میلیارد دلار فراهم می شود. دیدار با ایرانیان مقیم مسکو  آخرین برنامه رییس جمهور در روسیه خواهد بود.

رییس جمهور در صدر هیئت عالی رتبه عصر دوشنبه وارد مسکو شد و در نخستین برنامه سفر، با دیمیتری مدودف دیدار و در ضیافت شام  نخست وزیر روسیه شرکت کرد.

همزمان با برنامه های رییس جمهور، مذاکرات هیئت عالی رتبه ایران با مقامات و هیئت های روس برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها