استقبال از حکم بازداشت دیکتاتور لیبی

استقبال از حکم بازداشت دیکتاتور لیبی
دوشنبه 6 تير 1390 - 15:32

يک سياستمدار ليبييايي با استقبال از صدور حکم دادگاه بين المللي براي بازداشت قذافي ديکتاتور ليبي ، پسرش سيف الاسلام و دهها تن از اعضاي رژيم ديکتاتوري ليبي ، صدور اين حکم را طبيعي و قابل پيش بيني خواند.

" خليل سواليم " روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: مردم لیبی منتظر صدور این حکم بودند تا عدالت با محاکمه و مجازات قذافی به عنوان جنایتکار جنگی اجرا شود.

وی با بیان اینکه مردم لیبی خواستار مجازات قذافی در سرزمین لیبی هستند ، افزود: قذافی بارها فرصت پذیرش راه های مسالمت آمیز را از بین برد و حاضر نشد بطور مسالمت آمیز از قدرت کناره گیری و قدرت را به مردم لبیی که خواستار آزادی و کرامت خود هستند،واگذار کند.

این سیاستمدار لیبییایی تاکید کرد: دیکتاتور لیبی بدترین شیوه را برگزید و با استفاده از مزدوران از کشته های مردم کشورش پشته درست کرد و حرمت آنان را نگه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: قذافی همه پل ها را پشت سر خود خراب کرده و امروز شورای انتقالی نماینده لیبی شناخته می شود و مردم لیبی در انتظار اجرای عدالت بسر می برند.

سوالیم گفت که صدور حکم تعقیب بیش از 80 تن از فرماندهان گردان های قذافی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی توسط دادگاه بین المللی ، گفت که صدور این احکام بازداشت روحیه نیروهای وفادار قذافی را تخریب کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها