فضاسازی پنج سیاستمدار لبنانی علیه حزب الله

فضاسازی پنج سیاستمدار لبنانی علیه حزب الله
سه شنبه 8 فروردين 1396 - 22:21

روزنامه «الاخبار» لبنان خبر داد که پنج تن از رئیسان جمهوری و نخست وزیران پیشین لبنان در آستانه نشست اتحادیه عرب در نامه ای به رئیس این نشست، به طرح مواضع منفی علیه حزب الله پرداختند.

العالم-لبنان

الاخبار در شماره امروز (سه شنبه) خود نوشت که «میشل سلیمان»، «امین الجمیل» رئیسان جمهوری پیشین و «تمام سلام»، «نجیب میقاتی» و «فواد السنیوره» نخست وزیران پیشین لبنان این نامه را نوشته اند.

بر اساس این گزارش، نامه این پنج تن از سیاستمداران پیشین لبنان در سه صفحه تنظیم شده است و در آن بر ضرورت «احترام لبنان به اجماع کشورهای عربی در نشست های سران اتحادیه عرب» تاکیده شده و گفته شده که لبنان با آنچه در این نامه «دخالت حزب الله در سوریه، عراق و یمن» بیان شده، موافق نیست.

الاخبار در ادامه از اینکه نویسندگان این نامه به موضوعاتی همچون تجاوزها و اشغالگری رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری نسبت به لبنان و تمامیت ارضی اش، اشاره نکرده اند، انتقاد کرد.

این نامه حتی واکنش «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان را که همراه میشل عون به نشست اتحادیه عرب در امان رفته است، در پی داشت.

وی امروز به خبرنگاری که از او نظرش را در این خصوص جویا شد، گفت: قطار سیاست در لبنان در حال حرکت است هرکس که سوار آن بشود به او خوش آمد می گوییم و هر کس هم که نخواهد به آن بپیوندد در جای خود باقی می ماند.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان که ریاست هیات اعزامی از لبنان در نشست اتحادیه عرب را برعهده دارد و فردا نیز در این نشست سخنرانی خواهد کرد، چندی پیش در مواضعی که بازتاب زیادی داشت، از سلاح حزب الله دفاع کرد و آن را تکمیل کننده سلاح ارتش دانست./ایسنا

پربیننده ترین خبرها