جریمه چند هزار دلاری قطعی است

ترقه‌ای که روی سر کمک داور ترکید + گزارش تصویری

ترقه‌ای که روی سر کمک داور ترکید + گزارش تصویری
چهارشنبه 9 فروردين 1396 - 11:18

اقدام تماشاگران ایرانی در بازی با چین که موجب مصدومیت کمک داور شد، بدون شک جریمه سنگینی را به همراه خواهد داشت.

 العالم - ایران

 

تماشاگران ایرانی استقبال کم سابقه‌ای از بازی حساس دیروز مقابل چین داشتند و حتی روی تیر پروژکتورها و دیواره‌های طبقه دوم نشسته بودند تا صحنه‌های جذابی با تشویق یک صدا و ایسلند، موج مکزیکی و ...  روی سکوهای سفید استادیوم آزادی دیده شود اما یک اتفاق تمام این مسائل را از سوی فیفا تحت الشعاع قرار خواهد داد.


صفحات اینستاگرام فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حضور پُر شور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی مقابل چین اشاره داشتند اما مطمئنا فدراسیون جهانی به دلیل رفتار هواداران کشورمان جریمه سنگینی در نظر خواهد گرفت.


تیم ملی ایران نیمه اول بازی با چین را بدون گل به رختکن رفت اما ثانیه‌هایی پس از شروع نیمه دوم روی فرار علیرضا جهانبخش، ضربه سر ریباند شده مسعود شجاعی و اشتباه مدافعان چینی، با شوت مهدی طارمی به گل رسید تا ورزشگاه آزادی به مرز انفجار برسد و به شادمانی بپردازد.


اما بعد از به ثمر رسیدن گل ایران پرتاب ترقه از سوی سکوهای مقابل دوربین تلویزیونی به طرف زمین به سر کوه مین کیات اثابت کرد و باعث شد کمک داور دوم و سنگاپوری این دیدار نقش بر زمین شود.


بلافاصله پس از این حادثه کادر تیم پزشکی ایران وارد زمین شد و کمک دوم محمد تقی الجفری را درمان کرد تا او به کارش ادامه دهد ولی نکته مهم در این قضیه جریمه مالی چند هزار فرانکی از سوی فیفا است که بدون شک در انتظار ایران خواهد بود.


تیم ایران در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل قطر که حواشی زیادی هم داشت، طبق گفته فیفا به دلیل بد رفتاری و توهین تماشاگران به قطری‌ها، حضور افراد غیر رسمی در کنار زمین و بدرفتاری با قطری‌ها ۴۰ هزار فرانک سوئیس(برابر با ۴۱۰۰۰ دلار) جریمه شد و اخطار رسمی دریافت کرد و در دومین مسابقه خانگی با کره جنوبی هم بخاطر سر دادن شعارهای مذهبی از سوی هواداران جریمه‌ای 45 هزار فرانکی داشت.


حالا با اتفاقی که در بازی دیروز با چین رخ داد و کمک داور دوم مسابقه با پرتاب مواد محترقه از ناحیه سر آسیب دید، احتمالا جریمه چند هزار فرانکی برای فدراسیون فوتبال ایران اتفاق بیافتد و شاید هم دو اخطار قبلی در دیدار با کره جنوبی و قطر، این بار محرومیت را هم از دیدار بعدی با ازبکستان به دنبال داشته باشد.

  

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها