با نشست مخالفان در دمشق صورت گرفت؛

گام مهم سوريه براي پايان درگيري ها

 گام مهم سوريه براي پايان درگيري ها
دوشنبه 6 تير 1390 - 17:52

دمشق (العالم) يک نماينده سابق پارلمان سوريه با اشاره به نشست امروز (دوشنبه) مخالفان در دمشق براي دستيابي به راه حل مرضي الطرفين با نظام سوريه، اين نشست را گام مهي براي پايان درگيري ها عنوان کرد.

جورج جبور دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با تأکيد بر اين که مذاکرات باعث پايان دخالت هاي بيگانگان در کشور خواهد شد تصريح کرد: نشست مخالفان دولت در دمشق گامي در راستاي اصلاحات در کشور و گفتگو با نظام براي دستيابي به راه حلي جهت برون رفت از بحران کنوني است.

وي اظهار داشت: نشست مخالفان در دمشق و مذاکرات آنها با نظام يک موفقيت و پيروزي به شمار مي آيد و باعث جلوگيري از امکان دخالت شوراي امنيت يا بيگانگان در امور داخلي سوريه خواهد شد.

جبور افزود: نظام اين ديدار را براساس نتايج آن مورد ارزيابي قرار خواهد داد و اين نشست گام ممتازي است که نشان دهنده قرار گرفتن سوريه در مسير اصلاحات است.

وي اظهار داشت: بسياري از شرکت کنندگان در نشست مخالفان، افراد ميهن پرستي هستند که به حسن نيت براي کشور مشهور هستند و برخي از آنها مدتها در سوريه زنداني بوده اند.

جبور با اشاره به ديدگاه هاي مختلف نظام و مخالفان افزود: شخصيت هاي ميهن پرست خواستار انجام مذاکرات و بررسي ديدگاه هايشان در داخل کشور و دستيابي به راه حل هاي مورد قبول طرفين هستند.

وي تأکيد کرد: مذاکرات مخالفان و نظام دستاوردهاي خوبي را براي کشور به بار خواهد آورد و اين نشست مخالفان مي تواند به نزديک کردن ديدگاه ها و گفتگوي جدي با نظام بينجامد.

نماينده سابق پارلمان سوريه همچنين با استقبال از به رسميت شناخته شدن مخالفان و حق اظهار نظر آنها از سوي نظام تأکيد کرد: در صورتي که همگان حسن نيت داشته باشند راه حل هايي به دست خواهد آمد و اميدواريم که اين ديدارها، نشست ها و گفتگوها ادامه يابد.

وي تصريح کرد: امروزه همه مردم سوريه در داخل و خارج از کشور از اين گفتگوها استقبال مي کنند و گفتگوهاي ملي باعث از بين رفتن زمينه دخالت هاي بيگانگان در امور داخلي کشور خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها