حربه جديد آمريکا براي سلطه بر مصر

حربه جديد آمريکا براي سلطه بر مصر
دوشنبه 6 تير 1390 - 18:20

واشنگتن (العالم) ـ مشاور سياسي گروه تحقيقاتي "ميريديان" با اشاره به سفر هاي پياپي مقامات آمريکايي به مصر، از حربه جديد واشنگتن براي سلطه بر قاهره از طريق ارايه مشوق هاي اقتصادي خبر داد و از ملت خواست با اينگونه ترفندها مقابله کنند.

خالد صفوري دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: آمريکا تلاش مي کند تا مصر را از دست ندهد زيرا مصر بزرگترين همپيمان و ابزار واشگنتن در منطقه براي اجراي سياست هاي اين کشور و رژِيم صهيونيستي بوده است.

صفوري گفت: هدف از ديدارهاي مکرر مقامات آمريکايي از مصر جلوگيري از حرکت اين کشور به سوي محور مخالفت با آمريکا در منطقه از طريق دادن مشوق هاي اقتصادي به اين کشور است.

مشاور سياسي گروه ميريديان تصريح کرد: دوره آينده شاهد کش و قوس هايي خواهد بود زيرا وضعيت سياسي در مصر هنوز مبهم است و کنگره آمريکا تهديد کرده است در صورتي که اخوان المسلمين در انتخابات مصر به پيروزي برسد و قدرت را به دست بگيرد، کمک هايش به اين کشور را قطع خواهد کرد.

اين کارشناس عرب با تأکيد بر اين که آمريکا از طريق پيشنهادهاي فريب دهنده مالي در صدد سلطه بر مصر است از ملت مصر اعم از مسلمان و قبطي خواست براي از بين بردن زمينه دخالت خارجي جهت سوء استفاده از مشکلات داخلي اين کشور با حکمت و هوشياري عمل کنند.

صفوري العالم اظهار داشت: دشمنان مصر و امت عربي در صدد هستند به اختلافات مذهبي در اين کشور دامن بزنند از اين رو ملت هاي عرب و مسلمانان و قبطي هاي مصر بايد براي از بين بردن هرگونه فرصت هاي تفرقه افکنانه تلاش کنند.

مشاور سياسي گروه ميريديان افزود: رژيم صهيونيستي همواره با سوء استفاده از مشکلات داخلي در کشورهاي عربي براي دستيابي به اهداف خويش تلاش مي کند به همين دليل ملت هاي عرب بايد مواظب باشند در دام تعصبات ديني و مذهبي نيفتند و زمينه را براي سوء استفاده استکبار فراهم نکنند.

وي هشدار داد: نيروهاي خارجي همواره درصدد ايجاد اختلافات داخلي نه تنها در کشورهاي عربي بلکه در ساير مناطق جهان هستند.

صفوري اظهار داشت: بخش زيادي از اين مسووليت به عهده ملت مصر است که بايد براي حل مشکلات با بي طرفي، عدالت و به روش مسالمت آميز اقدام کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها