"روسیه در انتخابات فرانسه هم دخالت می کند"

پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 02:15

سناتور جمهوری خواه آمریکایی مدعی شد که مسکو به طور فعالانه در مبارزات انتخاباتی فرانسه دخالت می کند.

العالم - آمریکا

ریچارد بور سناتور جمهوری خواه آمریکایی و رئیس کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا که مسئول تحقیق درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا است، روز چهارشنبه اعلام کرد؛ مسکو به طور فعالانه در مبارزات انتخاباتی فرانسه دخالت نیز دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا از روز پنجشنبه در واشنگتن، پایتخت آمریکا، به نقشی که ادعا می شود روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ایفا کرده است، خواهد پرداخت.

ریچادر بور در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: در جلسه فردا این موضوع به طور خاص در راس برنامه ها خواهد بود تا عموم مردم از آنچه روسیه، نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر جهان آماده می کند، مطلع شوند.

این سناتور جمهوری خواه افزود: من فکر می کنم بر اساس آنچه همه فکر می کنند، گفتن این مطلب که روس ها به طور فعالانه در انتخابات فرانسه دخالت دارند، منطقی باشد. مسئولیت ما این است که بقیه جهان را از آنچه می گذرد مطلع کنیم.

وی افزود: منطقی است که بگوییم مقامات آمریکایی به کشورهایی که انتخابات خواهند داشت، درباره آنچه دولت درباره توانمندی و قصد روس ها می داند، هشدار داده است.

مارین لوپن، نامزد راست افراطی فرانسه که بر اساس نظر سنجی ها در انتخابات ریاست جمهوری هفتم ماه مه فرانسه بدون مشکل به دور دوم راه خواهد یافت، روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. پوتین به این مناسبت اطمینان داد روسیه در مبارزات انتخاباتی فرانسه دخالتی ندارد.

جیمز کامی، رئیس پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، 20 مارس اعلام کرده بود پلیس فدرال آمریکا درباره اقدامات مداخله گرانه روسیه درباره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و به ویژه امکان هماهنگی میان اعضای تیم ترامپ و دولت روسیه تحقیق می کند.

پربیننده ترین خبرها