جنجال در كركوك بر سر برافراشتن پرچم های غير رسمی

جنجال در كركوك بر سر  برافراشتن پرچم های غير رسمی
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 08:58

به دنبال به وجود آمدن تنش در کرکوک پس از برافراشته شدن پرچم منطقه کردستان عراق بر فراز ادارات این شهر، یک نماینده اتحادیه میهنی کردستان (به رهبری جلال طالبانی) در پارلمان عراق ادعا کرد ترکمن های کرکوک، در مقر احزابشان پرچم ترکیه را برافراشته اند.


العالم - عراق


"آریز عبدالله" عضو فراکسیون اتحادیه میهنی منطقه کردستان در پارلمان عراق دیروز (چهارشنبه)، همچنین مدعی شد صدها نفر از عرب های مقیم کرکوک، از تصمیم شورای استانی استان نفت‌خیز کرکوک مبنی بر برافراشتن پرچم منطقه کردستان عراق در کنار پرچم رسمی عراق بر فراز ساختمان‌های دولتی حمایت کرده اند.
ادعای این مقام کرد در حالی مطرح می شود که عرب ها و ترکمن های کرکوک، به شدت به برافراشته شدن پرچم منطقه کردستان بر فراز ادارات این منطقه معترض هستند و حتی نمایندگانشان جلسه بررسی این پیشنهاد در شورای اداری کرکوک را نیز تحریم کرده اند.
آریز عبدالله عضو شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز تصریح کرد: اهالی کرکوک و مناطق مورد مناقشه از 10 سال پیش تاکنون منتظر اجرای ماده 140 هستند، اما متاسفانه تاکنون توافقی میان نمایندگان گروههای مختلف مردم این منطقه صورت نگرفته است.
این عضو شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان از مخالفان این تصمیم خواست به دادگاه فدرال رجوع کنند.
روز گذشته، و به دنبال اقدام شورای اداری استان کرکوک در تصویب افراشته شدن پرچم منطقه کردستان عراق در این استان شماری از ترکمان های استان با در دست داشتن پرچم جبهه ترکمانی در مقابل استانداری کرکوک تجمع کردند. در همین حال خبر می رسد که جبهه ترکمان های عراق پرچم ترکیه را در داخل ساختمان های خود نصب کرده است.
عبدالله با اشاره به اینکه پرچم منطقه کردستان، یک پرچم عراقی است و پرچم کشور خارجی محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: پرچم کردستان به منزله پرچم دستگاه اداری منطقه کردستان نیست، بلکه پرچم یکی از مناطق تحت حاکمیت عراق به شمار می آید.
وی در ادامه از نصب پرچم کشور ترکیه در داخل ساختمان های جبهه ترکمان ها خبر داد و دخالت ترکیه در کرکوک را زیر سؤال برد و آن را دخالت در امور داخلی عراق دانست.
به گفته عبدالله، ترکیه و هیچ کشور دیگری حق مداخله در این زمینه را ندارند.
شورای اداری استان کرکوک روز سه شنبه (28 مارس 2017) علیرغم تحریم نشست شورا از سوی نمایندگان ترکمان و عرب سنی، درخواست نجم الدین کریم استاندار کرکوک برای افراشتن پرچم منطقه کردستان در کنار پرچم عراق در این استان را تصویب کرد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها