به رغم انقلاب مردمی؛

کابينه مصر همچنان در سلطه عناصر رژيم مبارک

کابينه مصر همچنان در سلطه عناصر رژيم مبارک
دوشنبه 6 تير 1390 - 18:42

قاهره (العالم)- معاون بنيانگذاران حزب کرامت مصر گفت: به رغم انقلاب مردمي آنچه تاکنون در مصر روي داده اين است که راس رژيم سابق مصر و نيز برخي از شخصيت هاي نزديک به آن سقوط کرده اند اما بسياري از مسوولان رژيم سابق همچنان در راس قدرت هستند.

"امين اسكندر" دوشنبه شب درمصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: در کابينه عصام شرف که گفته مي شود کابينه انقلابي است ، 19 وزير از حزب ملي منحل شده (حزب حسني مبارک) حضور دارند اين در حالي است که وزير خارجه جديد مصر نيز از عناصر سوزان مبارک همسر رييس جمهوري مخلوع مصر است.

وي تاکيد کرد: ما با يک درگيري واقعي بين اراده انقلابي ها و نيروهاي ضد انقلاب که از حمايت آمريکا ، اتحاديه اروپا و رژيم صهيونيستي برخوردارند، روبرو هستيم.

اسکندر گفت: استکبار نمي خواهد سياستي که درطول 40 سال در مصر حاکم بوده است به نفع مردم اين کشور تغيير کند.

وي با اشاره به تحرکات رژيم اسراييل از طريق ايجاد اختلافات قومي براي ضربه زدن به امنيت ملي مصر افزود: رييس سازمان جاسوسي رژيم اسراييل در سخنان اخير خود آشکارا اعلام کرد که اسراييلي ها توانستند به گونه اي درمسير اختلاف افکني قومي درمصر حرکت کنند که جانشينان مبارک نتوانند آن را کنترل کنند.

معاون بنيانگذاران حزب کرامت مصر اظهار داشت: مصر قبل از توافقنامه کمپ ديويد هم در معرض خطر بود و اکنون بيش از پيش در ورطه خطر قرار دارد.
 
اسکندر تصريح کرد: از سال 1971 تا کنون ، دست کم 160 رويداد در زمينه تنش طايفه اي و قومي در مصر رخ داده است و تنها راه حل اين مشکل ، اجراي قانون و نه متوسل شدن به برگزاري جلساتي با مشارکت روحانيون و ريش سفيدان و بزرگان قبايل است که اين مساله ، تفکر کشوري جديد را تضعيف مي کند.

وي ادامه داد: در مصر نوعي درگيري ميان دو اراده در حال وقوع است، يکي اراده انقلابيون که به قدرت نرسيده اند و حتي تاکنون نتوانسته اند شوراي رهبري واحدي تشکيل دهند و ديگري آمريکا که مي خواهد شخصيت ها و نه سياست ها را در مصر تغيير دهد.

اسکندر با اشاره به نفوذ آمريکا و رژيم صهيونيستي در مصر گفت: مسوولان فعلي مصر نمي توانند از ترس آمريکا و رژيم صهيونيستي تصميمات انقلابي اتخاذ کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها