هشت سهمیه برای آسیا در جام جهانی فوتبال 2026

هشت سهمیه برای آسیا در جام جهانی فوتبال 2026
جمعه 11 فروردين 1396 - 05:17

فیفا سهمیه پیشنهادی برای جام جهانی 48 تیمی در سال 2026 را اعلام کرد که براساس آن، 8 سهمیه برای آسیا در نظر گرفته شده است.

العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم برگزاری جام جهانی با 48 تیم یکی از وعده های انتخاباتی جانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا، بود که او با جدیت آن را دنبال می کند.

بعد از اینکه برگزاری جام جهانی با 48 تیم با موافقت مجمع فیفا قرار گرفت، اکنون سهمیه های پیشنهادی برای قاره های مختلف اعلام شد و براین اساس، آسیا 8 ، آفریقا 9، آمریکای جنوبی 6، آمریکای شمالی 6 و اقیانوسیه یک سهمیه خواهد شد. 16 سهمیه هم به اروپا تعلق خواهد گرفت.

همچنین از همه قاره ها به جز اروپا، یک تیم به همراه کشور میزبان جام جهانی در یک تورنمنت کوچک 6 تیمی شرکت خواهند کرد و از این بین دو تیم به جام جهانی راه پیدا می کنند.

این سهمیه بندی امروز در جلسه بین اینفانتینو و روسای 6 کنفدراسیون در زوریخ در نظر گرفته شد و قرار است روز 9 می (19 اردیبهشت) مجمع فیفا که در بحرین تشکیل می شود، در مورد نهایی شدن این سهمیه بندی، تصمیم گیری شود.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶، بیست و سومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال است که میزبان آن تاکنون معلوم نشده است.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در کشور روسیه و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست و دومین جام‌جهانی با میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد.

براساس سهمیه فعلی قاره ها در رقابت های جام جهانی فوتبال 32 تیم شامل  13 تیم از اروپا، 5 تیم از آفریقا، 3 یا 4 تیم از آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب(کونکاکاف) ، 4 یا 5 تیم از آمریکای جنوبی ، 4 یا 5 تیم از آسیا و یک یا هیچ تیم از اقیانوسیه جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست خواهند آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها