کردهای مخالف حضورشان در مذاکرات ژنو را تعلیق کردند

کردهای مخالف حضورشان در مذاکرات ژنو را تعلیق کردند
جمعه 11 فروردين 1396 - 08:43

شورای ملی کردهای سوریه (از گروههای عضو ائتلاف مخالفان سوریه) اعلام کرد که به دلیل اعمال سیاست حذفی توسط هیأت عالی مخالفان سوری شرکت کننده در مذاکرت ژنو و نادیده گرفتن پیشنهادهایش از سوی این هیأت، حضور خود را در نشست مذاکرات ژنو به حالت تعلیق درآورده است.

العالم - سوریه


در این هیات نمایندگانی از کمیته همبستگی معارضان، ائتلاف مخالفان و نمایندگان گروه های مسلح و گروه های مستقل سوری حضور دارند.
شورای ملی کردهای سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که مخالف اعمال سیاست حذفی و کنار زدن گروه ها بوده و معتقد به لزوم مذاکرات بیشتر هستیم و از این رو با توجه به بی فایده بودن ادامه حضورمان در نشست های هیات عالی مذاکرات، تعلیق حضور خود را در این دور از مذاکرات اعلام داشته و بر عدم پایبندی خود به اسنادی که در غیابمان ارایه شود، تاکید داریم.
در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است که نمایندگان شورای ملی کردها، ارایه یاداشتی به استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره حضور گروههای کٌرد در این دور از مذاکرات را پیشنهاد کرده بودند، اما این طرح به دلیل مخالفت شورای هماهنگی و برخی از اعضای دیگر و پافشاریشان بر نادیده گرفتن موضوع کُردها، پذیرفته نشد.
این بیانیه می افزاید اتفاق مذکور، سؤالاتی را درباره اعتبار و پایبندی این هیأت به اسناد مربوطه و تضمین حقوق ملی کردها و دیگر اقشار شامل ترکمن ها، سریانی ها و آشوری ها مطرح می سازد.
هیات عالی مخالفان سوری، شامل گروههای مخالف سوری است که در سال 2015 در ریاض پایتخت عربستان سعودی با هدف انجام مذاکره با دولت سوریه و شرکت در مذاکرات ژنو، تشکیل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها