هشدار دولت اتریش به ترک های مقیم: به ترکیه نروید!

هشدار دولت اتریش به ترک های مقیم: به ترکیه نروید!
جمعه 11 فروردين 1396 - 11:32

وزارت امور خارجه اتریش با صدور بیانیه ای به اتباع ترک تبار خود درباره سفر به ترکیه و احتمال بازداشت در آن کشور پیش از برگزاری همه پرسی قانون اساسی مورد نظر اردوغان، هشدار داد.

العالم - اروپا
در بیانیه وزارت امور خارجه اتریش، به دستگیری اتریشی های ترک تباری اشاره شده است که وارد ترکیه می شوند.
در این بیانیه با اشاره به تنش هایی که برگزاری این انتخابات به وجود آورده تأکید شده است شمار زیادی از شهروندان اتریشی به محض ورود به ترکیه دستگیر و بازداشت شده اند این در حال است که مقامات ترکیه انگیزه اصلی این اقدام را بیان نکرده اند.
وزارت امور خارجه اتریش یادآور شد در ترکیه "بیان عقاید به ویژه در شبکه های اجتماعی علیه دولت ترکیه و نهادهای عالی این کشور ممنوع است و برای آن مجازات تعیین شده است و می تواند به دستگیری افراد منجر شود."
اوایل مارس، پیتر پیلز وابسته به حزب مخالف سبز اتریش‌ که در مسائل امنیتی متخصص است خواستار هشدار رسمی به کسانی بود که قصد دارند به ترکیه سفر کنند و از مظنونان مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به شمار می آیند.
وی اعلام کرده بود: دست کم 10 مورد دستگیری شهروندان اتریشی ترک تبار در ترکیه اعلام شده است. این افراد به ویژه به علت آنکه در اتریش از اردوغان انتقاد کرده بودند دستگیر شدند. وزارت امور خارجه اتریش درباره شمار این دستگیری ها اطلاعاتی نداد.
حدود 360 هزار ترک تبار و کرد تبار در اتریش زندگی می کنند که 117 هزار نفر از آنها از شهروندان ترکیه هستند.
وزارت کشور اتریش که متهم شده است در برابر اتهامات جاسوسی از جامعه ترک تبار اتریش منفعل بوده، قرار است تحقیقی مقدماتی را در این باره آغاز کند.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها