ویدئو+خودسوزی یک پناهجوی سوری در یونان

جمعه 11 فروردين 1396 - 14:39

یک پناهجوی سوری در یونان در اردوگاه آوارگان جزیره خیوس یونان، در اعتراض به مردود شدن درخواست پناهندگی اش اقدام به خودسوزی کرد.

العالم اروپا

جوان سوری بارها درخواست دریافت حق پناهندگی خود را ارائه کرده بود، ولی فقط ناامیدی نصیبتش شده بود که سرانجام با آتش زدن خود خواست به زندگی اش پایان دهد.
رسانه های یونان ویدیوی اقدام جوان سوری به آتش زدن خود را منتشر کرده اند.
این ویدیو نشان می دهد که جوانی 29 ساله در اردوگاه آوارگان جزیره خیوس به کسانی که اطرافش جمع شده اند علت ناامیدی خود از زندگی را بیان می کند و می گوید که مسئولان اردوگاه تهدید کرده اند که وی را به سوریه بازخواهند گرداند.
بیش از هزار و 200 پناهجو در اردوگاه آوارگان جزیره خیوس مشرف بر دریای اژه و در مقابل شهر ازمیر ترکیه به سر می برند.
دو نیروی پلیس نیز در نزدیکی این جوان دیده می شوند و تلاش می کنند که جوان سوری را از خودسوزی منصرف کنند ولی جوان ناگهان فندک را به لباس های آغشته به بنزین خود را آتش می زند و از درد به خود می پیچد و فریاد می زند و به اطراف می دَوَد.
خبرگزاری اِی ان اِی یونان اعلام کرد: جوان سوری به بیمارستان جزیره خیوس منتقل شد و میزان سوختگی وی 90 درصد است و به همین دلیل فوراً با بالگرد به بیمارستان سوختگی های آتن پایتخت یونان منتقل شد. 
خبرگزاری انگلیسی زبان "ای ان ای" یونان افزود: جسد یک جوان پناهجوی سوری دیگر نیز روز دوشنبه هفته گذشته در بندر پیریا در جنوب آتن در حالی که از دار آویزان شده بود، کشف شد. پلیس تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده است.
این خبرگزاری یونانی افزود : یک قاچاقچی یونانی 26 ساله نیز که 23 پناهجو را به مدت یک هفته در انباری در شهر مِنِمِنی در شمال یونان نگهداری می کرد تا پول قاچاق آنها را از خویشاوندان شان دریافت کند، بازداشت شده است. اکثر این پناهجویان تبعۀ پاکستان هستند. این قاچاقچی پناهجویان را از مرزهای شمال شرقی وارد یونان کرده بود.
قاچاقچیان از هر پناهجو بین هزار و 500 تا 3 هزار یورو برای انتقال آنها به یونان دریافت می کنند.
هم اکنون بیش از 14 هزار پناهجو از کشورهای مختلف که اکثر آنها آفریقایی و عرب هستند در اردوگاههای آوارگان یونان به سر می برند.

 

 

 

 

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها