نگرانی غرب از تاسیس دولت اسلامی در لیبی

نگرانی غرب از تاسیس دولت اسلامی در لیبی
سه شنبه 7 تير 1390 - 07:06

نماينده جنبش جوانان انقلابي ليبي با هشدار درباره احتمال دخالت زميني نظاميان ناتو پس از صدور حکم بازداشت قذافي تاکيد کرد، غرب درباره روي کار آمدن دولت اسلامي در ليبي نگران است.

"اشرف قره بوللی" در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: غرب بحران لیبی را به سوی وضعیت نامعلومی سوق می دهد و باعث طولانی شدن این روند تا زمان نامشخصی خواهد شد. از سوی دیگر حکم دادگاه بین المللی به منزله پوششی برای دخالت زمینی در لیبی است.

قره بوللی با اشاره به نگرانی غرب از روی کار آمدن دولت اسلامی در لیبی پس از سقوط قذافی اظهار داشت: آنچه در جهان عرب و لیبی در حال اتفاق افتادن است، انقلاب اسلامی علیه اهداف و خواسته های غربی هاست؛ این انقلاب به منزله قیامی است که به منافع غربی ها کمکی نمی کند، به همین دلیل غربی ها برای کنترل و به انحراف کشاندن انقلاب مردم لیبی تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: دادگاه جنایی بین المللی از زمان تأسیس آن در سال 2002 در بیشتر موارد، ابزار دست غربی ها برای اجرای سیاست های آنها بوده است، و این دادگاه به دیدگاههای غربی ها در مناطق تحت نفوذ سیاست ها یا ارتش های غربی مشروعیت بخشیده است.

قره بوللی افزود: نیروهای قذافی در همه مناطق لیبی مرتکب جنایات فراوانی شده، و در راستای اجرای سیاست زمین سوخته بخش زیادی از این کشور را نابود کرده اند؛ اما رژیم قذافی نتوانسته است در این زمینه به موفقیت دست یابد.

نماینده جنبش جوانان انقلاب لیبی تأکید کرد: صدور حکم بازداشت قذافی برای تنگ تر کردن حلقه محاصره و فشار آوردن به وی برای تسلیم شدن انجام می شود. با این وجود قذافی همچنان فرصت دارد  تا به همراه فرزندانش از قدرت کناره گیری کند و از کشور خارج شود. شاید این امر باعث کاسته شدن از مجازات آنها شده و ملت لیبی اندکی از جنایات آنها را مورد بخشش قرار دهد.



پربیننده ترین خبرها