فواید این نوشیدنی برای قلب

شنبه 12 فروردين 1396
14:13
فواید این نوشیدنی برای قلب محققان بیمارستان جان هاپکینز می گویند افرادی که روزانه حداقل یک فنجان چای سبز یا سیاه می نوشند، قلب سالمی دارند.

العالم - گوناگون
پژوهشگران دریافتند افرادی که یک فنجان در روز چای می نوشند ۳۵ درصد در معرض خطر کمتری برای داشتن حمله قلبی یا سایر حوادث عمده قلبی و عروقی قرار دارند. علاوه بر این، در چای خورها احتمال بسیار کمی برای تشکیل کلسیم در عروق کرونری قلب وجود دارد. رسوبات کلسیم با مشکلات جدی نظیر بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی مرتبط است.
به گفته محققان، این نتایج از مشاهدات به دست آمده است و هنوز نمی توان این یافته ها را به علت خوردن چای و یا سبک زندگی سالم این افراد دانست. این یافته تنها مؤید یک رابطه است نه وجود علت و معلول.
طی این پژوهش، شش هزار مرد از سال ۲۰۰۰ به طور داوطلبانه از نظر وجود رابطه بین چای و حمله قلبی، سکته مغزی و درد سینه مورد بررسی قرار گرفتند که در ابتدای این پژوهش همگی آنها فاقد هرگونه بیماری قلبی و عروقی بودند.
نتایج این پژوهش ۱۱ ساله نشان می داد نوشیدن یک فنجان در روز از چای با کاهش خطر یک سومی بیماری های قلبی در این افراد مربوط بود. محققان می گویند هنوز مشخص نیست که نوشیدن بیش از سه فنجان در روز ممکن است، نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.
این پژوهش طی نشست سالانه انجمن قلب آمریکا مطرح شد.
 

منبع : aftabnews

0% ...

آخرین اخبار

اجتماع بزرگ پیروان امام مجاهد شهید در «لاهور»؛ نمایش وحدت پاکستان در حمایت از ایران


مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از تشدید حملات علیه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد


تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی


تشدید حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و مقابله موشکی و پهپادی مقاومت + فیلم


قاضی آمریکایی دولت را به بازگرداندن آثار برده‌داری در اماکن تاریخی ملزم کرد


ابراز نگرانی گروسی درباره تشدید فعالیت‌های نظامی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا


مدیر اطلاع‌رسانی الحشدالشعبی: بسیج مردمی منبع قدرت عراقی‌هاست


رسانه صهیونیستی: اسرائیل برای توقف عملیات زمینی در لبنان آماده می شود


تنکر ترکرز: یک ابرنفتکش دیگر از خط محاصره آمریکا گذشت


استارمر در تماس با ترامپ از پیشرفت در روند تفاهم با ایران استقبال کرد