آنگلا مرکل پناهجویان را به رعایت قانون دعوت کرد

آنگلا مرکل پناهجویان را به رعایت قانون دعوت کرد
شنبه 12 فروردين 1396 - 16:24

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه از پناهجویان در این کشور خواست به ارزش ها و قوانین آلمان احترام بگذارند و به سبک زندگی آلمانی علاقه نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آنگلا مرکل همچنین تاکید کرد آلمانی ها نیز به نوبه خود باید به پناهجویان گشاده رویی نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از برلین، مرکل در گفتگو با حمدی کسار روزنامه نگار سوری که در پایگاه اینترنتی رسمی صدراعظم آلمان منتشر شد گفت :ما از کسانی که به کشور ما آمده اند انتظار داریم به قوانین ما احترام بگذارند و به شیوه زندگی ما علاقه نشان دهند.

وی افزود کسانی که در آلمان امنیت می خواهند باید به ارزش های آلمان احترام بگذارند و آلمانی ها نیز به نوبه خود باید گشاده رویی نشان دهند.

صدراعظم آلمان گفت :ما چیزهای بسیاری کمی درباره سوریه، عراق یا کشورهای آفریقایی می دانیم. ما باید این را فرصتی برای آموختن چیزهایی بیشتر درباره آنها تلقی کنیم.

از زمانی که آلمان در پاییز سال 2015 سیاست درهای باز به روی پناهجویان را اعلام کرد با موج آوارگان مواجه بوده است. از آن زمان صدها هزار آواره و پناهجو به این کشور هجوم آورده اند.

بنا بر اعلام وزارت کشور آلمان، حدود 280 هزار آواره در سال 2016 به آلمان رفتند. این در حالی است که در سال 2015 حدود 890 هزار آواره و پناهجو به آلمان رفته بودند. اکثر آوارگان از سوریه و افغانستان هستند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها