تضمین آمریکا به ترکیه برای اخراج پ ک ک از سنجار

تضمین آمریکا به ترکیه برای اخراج پ ک ک از سنجار
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 14:27

وزیر امور خارجه ترکیه گفت آمریکا درباره همکاری با آنکارا برای خارج کردن گروهک پ ک ک از سنجار تضمین داده است.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، مولود چاووش اوغلو دیروز در گفتگو با خبرنگاران در ازمیر گفت: با وزیر امور خارجه آمریکا درباره حضور عناصر پ ک ک در سنجار عراق گفتگو کردیم. تیلرسون به ما گفت  دولت آمریکا با ترکیه در زمینه مبارزه با پ ک ک به ویژه در خصوص خارج کردن این گروه از سنجار همکاری خواهد کرد و طرح هایی را نیز در این زمینه آماده کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد، با پ ک ک در هر نقطه ای که مستقر شود مبارزه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پ ک ک تلاش می کند سنجار را به قندیل دوم تبدیل کند، گفت: ما در این منطقه و دیگر مناطق به مبارزه ادامه خواهیم داد و از مداخله هایی که ضروری بدانیم خودداری نخواهیم کرد.

چاووش اوغلو درباره عملیات سپر فرات و اوضاع الباب نیز گفت: الباب تصرف شد اما همه چیز پایان نیافته است. عملیات پاکسازی ادامه دارد. باید در الباب امنیت به طور کامل برقرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه مناطقی را که در عملیات سپر فرات در شمال سوریه تصرف شد، مناطق امنی توصیف کرد که از تروریست ها پاکسازی شده اند.

چاووش اوغلو گفت: بازگشت شهروندان سوری به این مناطق آغاز شده است. تاکنون از ترکیه حدود 50 هزار تن به این مناطق بازگشته اند.

وی افزود: باید تامین امنیت این مناطق را به نیروهای بومی واگذار کرد اما باید زمینه آن نیز به خوبی فراهم کرد. در عملیات سپر فرات در الباب موفقیت مهمی به دست آمد اما نیروهای نظامی ترکیه همچنان در آن منطقه حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها