برجسته‌ترین نکات در منشور جدید حماس

برجسته‌ترین نکات در منشور جدید حماس
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 17:26

شبکه المیادین، بخش‌هایی از سند سیاسی جدید حماس را منتشر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در مهمترین بندهای سند سیاسی جدید جنبش حماس که قرار است به زودی به صورت کامل منتشر شود، بر ایجاد دولت مستقل فلسطینی، حق بازگشت آوارگان، ضرورت مبارزه با صهیونیست‌ها ، نجات قدس، آزادسازی فلسطین و مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه تأکید شده است.

بخش‌های منتشر شده از این سند به شرح زیر است:

- حماس، جنبشی آزادیبخش و یک جنبش مقاومتی ملی و اسلامی فلسطینی است که هدف آن آزادسازی فلسطین است. قدس پایتخت فلسطین است، این حقی ثابت است که از آن عقب‌نشینی نخواهد شد؛ تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس از قبیل یهودی کردن آن، شهرک سازی و وارونه جلوه دادن حقایق، باطل است.

- آواره کردن ملت فلسطین و ایجاد رژیم صهیونیستی، حق این ملت در دستیابی به تمام اراضی‌اش را لغو نمی کند. فلسطین در قلب امت اسلامی و عربی است و نمونه‌ای برای همزیستی باقی خواهد ماند.

- ما ایمان داریم که اسلام مخالف با تمام انواع افراط‌گرایی، تعصب دینی، طایفه‌ای و نژادی است.

- بازگشت آوارگان، حقی غیر قابل تصرف از سوی هر طرفی است خواه این طرف، فلسطینی باشد یا عربی یا بین‌المللی. ما میان یهودیت و اشغالگر و صهیونیست تفاوت قائلیم و مبارزه ما علیه پروژه صهیونیستی است نه یهودیت.

- پیمان «بالفور» و تشکیل اسرائیل از اساس باطل و متناقض با حقوق ملت فلسطین است. از هیچ بخشی از اراضی فلسطین نخواهیم گذشت. ایجاد دولت مستقل فلسطینی با حق حاکمیت کامل و بر اساس مرزهای 1967 ، یک فرمول توافقی ملی و مشترک است.

حماس در پایان تأکید کرده حق خود در توسعه و پیشرفت دادن ابزارهای مقاومت و تشکیلاتش را محفوظ می‌داند.

پربیننده ترین خبرها