هشدار آمریکا به اتباع خود در عربستان

هشدار آمریکا به اتباع خود در عربستان
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 22:55

آمریکا به سبب دریافت اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع حملات مسلحانه در عربستان، از شهروندان خود که قصد سفر به این کشور دارند، خواست تا تدابیر احتیاطی لازم را اتخاذ کنند.

العالم ـ آمریکا ـ عربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد که گروههای تروریستی مانند داعش و شاخه های آن برای هدف قرار دادن شهروندان آمریکایی از طریق شناسایی محل تردد آنها در عربستان برنامه ریزی کرده اند.

در هشدار وزارت خارجه آمریکا آمده است که عربستان از وقوع 34 حمله تروریستی در سال 2016 خبر داده است که به کشته شدن افراد بسیاری انجامید؛ از جمله حمله ای که در تاریخ 4 ژوئیه پایگاه نزدیک به کنسولگری آمریکا در جده را هدف قرار داد.

به سبب وهابیت و نیز برنامه های درسی که اندیشه تکفیری را در دستور کار قرار داده اند، این اندیشه در عربستان رواج یافته است به گونه ای که بر طبق یک نظرسنجی سابق، 92درصد سعودی ها، داعش و اقدامات ترویستی آن در عراق و سوریه را تایید می کنند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سقوط بیش از 40 هزار خمپاره از جمله 30 موشک به مناطق سعودی از ماه مارس 2015، تاکید کرد که درگیری های مسلحانه در یمن همچنان تهدیدی برای بسیاری از مناطق مرزی با عربستان محسوب می شود.

یادآور می شود که وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز اتباع و کارکنان خود را از حضور در مرز عربستان و یمن منع کرده بود.

210

پربیننده ترین خبرها