اسرائیل شهادت داد ... بمب اتم عربستان برای مقابله با ایران

اسرائیل شهادت داد ... بمب اتم عربستان برای مقابله با ایران
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 10:24

یک وبگاه اسرائیلی، فاش کرد که عربستان، در تلاش برای دستیابی به فن آوری تسلیحات اتمی است.

العالم عربستان
به نوشتۀ وبگاه عبری زبان "یسرائیل دیفنس" عربستان سعودی، مراحل اولیه توسعۀ تلاش ها برای دستیابی به فن آوری اتمی را آغاز کرده است و پیش بینی می شود که طی سال های آینده به این فن آوری دست پیدا کند، به ویژه که این کشور اعلام کرده است در سال های آینده، 16 رآکتوذ هسته ای در این کشور احداث خواهد کرد.
این وبگاه صهیونیستی ادعا کرد که تلاش های عربستان برای دستیابی به فن آوری اتمی، جهت مقابله با "تهدید ناشی از برنامۀ هسته ای ایران علیرغم امضای برجام" صورت می گیرد.
موسسه بین المللی علوم و امنیت که مقر آن در واشنگتن است نوشت: توافق هسته ای با ایران، تمایل عربستان سعودی به دستیابی به سلاح اتمی را از بین نبرد، بلکه فشارها بر عربستان برای دستیابی به توانمندی هایی برابر توانمندی های هسته ای ایران در کوتاه مدت را کاهش داد و چه بسا این تلاش ها، با از ناپدید شدن توافق هسته ای با ایران در سال های آینده، دو چندان شود.
یک مسئول دولتی اروپایی سال 2014 به کارشناسان این موسسه خبر داد که عربستان در تلاش برای جذب دانش علمی و مهندسی لازم برای دسترسی به سوخت هسته ای است و این نوع پژوهش ها را تحت سرپوش برنامۀ غیرنظامی هسته ای انجام می دهد.
به نوشتۀ یسرائیل دیفنس، در مرحلۀ کنونی، عربستان نیازمند چندین سال زمان برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت تبدیل شدن به قدرت اتمی نظامی است و به نظر می رسد که قصد عربستان برای رسیدن به این مرحله روشن است، هرچند که در حال حاضر، تنها بر ایجاد زیرساخت های برنامۀ صلح آمیز هسته ای تمرکز دارد.
عربستان برای رسیدن به این آرزو به همکاری با کشورهایی نظیر روسیه، کرۀ جنوبی و چین پرداخته و در جست وجوی پرسنل لازم از دانشمندان و مهندسان است و توافقنامه های متعددی با دیگر کشورها امضا کرده است تا بتواند ملزومات ساخت تاسیسات هسته ای را از این کشورها وارد کند.

205

پربیننده ترین خبرها