لوپن: یورو چاقویی در پهلوی فرانسوی هاست

لوپن: یورو چاقویی در پهلوی فرانسوی هاست
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 10:53

مارین لوپن، نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، روز یکشنبه با انتقاد از یورو (واحد پول اتحادیه اروپا) آن را مانند چاقویی در پهلوی مردم فرانسه دانست.

العالماروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر جبهه ملی فرانسه در تبلیغات انتخاباتی خود در شهر بوردو گفت: انتخابات ریاست جمهوری آینده ممکن است مژده دهنده "تغییر در تمدن" باشد.
انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، شانس لوپن را برای رسیدن به ریاست جمهوری فرانسه افزایش داد.
بر اساس جدیدترین نظرسنجی ها درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مارین لوپن نامزد راست افراطی با کسب 25.5 درصد آراء، امانوئل ماکرون با 24 درصد و فرانسوا فیون را با 21 درصد شکست خواهد داد.
لوپن در میان تشویق و شعارهای هوادانش خاطرنشان کرد: یورو اقتصاد آلمان را شکوفا کرد در حالیکه مناسب اقتصاد ما نیست. یورو در درجه اول چاقویی فرورفته در پهلوی ماست تا ما را در مسیری ببرد که دیگران می خواهند بروند.

وی با تاکید بر دیدگاه های ضد جهانی شدن و مهاجرتش گفت: ما نمی خواهیم که درهای فرانسه، بدون کنترل و محدودیت، به سوی همه جریان های تجاری و انسانی باز شود.
در صورت موفقیت لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، او حکومتش را به خروج فرانسه از منطقه یورو، بازگشت پول ملی و برگزاری همه پرسی درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و تحمیل مالیات بر واردات و شرکت های خارجی وادار خواهد کرد.
 

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها